• powerbrud

chokladpudding i tårta

ja ha jag har hört att det är gott...vet inte själv.... tänkte isåna fall göra med jordgubbar¨på ... är det gott/äkligt... vill ha lite åsikter,....

och så vore det roligt med tårt förslag ska nämligen ha 2 st tårtor på lördag nästa vecka... och det är ide torka här

♥♥♥♥11/4 föddes William ♥♥♥♥
  • Svar på tråden chokladpudding i tårta
  • erika86

Det är okej... Tycker inte att det är det godaste man kan ha i tårta men det är absolut inte dåligt heller.

• powerbrud
    erika86 skrev 2007-08-04 18:56:00 följande:
    Det är okej... Tycker inte att det är det godaste man kan ha i tårta men det är absolut inte dåligt heller.
    vad är det godaste?
  • Elli47

JAdå det fungerar bra med chokladpudding. Dock tycker jag att absolut godaste tårtan är den med vaniljcreme! Mums! Eller en marängtårta med dajmgrädde.

• tårtmonstret

Har aldrig provat chokladpudding men tror att det kanske blir godare med chokladmousse.
    Mina favoritfyllningar är blåbärsmousse med citronfromage och någon vaniljfyllning, eller hallonmousse, vit chokladmousse och citronfromage.
    Lycka till med tårtorna.

• erika86
    powerbrud skrev 2007-08-04 18:57:34 följande:
    vad är det godaste?
    Princesstårta!! Eller marängtårta med hallon och grädde.
  • Liljan77

Har inte gjorde det själv,men jag har hört att bananer e gott till chokladpudding.Du får kika in i tårttrådarna här på fl.

• hexalite

jag brukar köpa jacky färdigpudding och röra runt så den blir som en kräm. Sen smetar jag den på ett utav lagrena. Brukar ha jorgubbar ocvanpå och marsan på ett annat lager. MUMMA!

• violis

Gjort det massor av gånger ungarna älskar det...funkar jättebra framför allt när man har barn i "all- frukt- och- grönt -är-livsfarligt" åldernGlad
    Antingen bara chokladpudding (mousse är ok men pudding är bättre) el ett lager chokladpudding och ett lager vaniljkräm sedan har man antingem marsipan el grädde med valfri topping på (nonstop/hallon/ jordgubbar etc i det oändliga)

• LAA

Jag gjorde rulltårta med chokladpudding i, toppade skivorna med en klick grädde, några bananskivor och strössel och det var mäkta poppis bland ungarna.

• powerbrud

tack för alla svar ja mousse är säkert godare så det blir nog det men det fungerar alltså i tårta =) kul... funderar på blåbärstårta oxå... mmm gott

Svar på tråden chokladpudding i tårta