• Sinikkaa

Dop inspiration

Ska döpa min dotter om ca 2 månader och vill ha massa inspiration och tips.. Gärna bilder på tårtor,  inbjudningar, dukning osv ja ni förstår:)

Tack på förhand!

Mamma till underbara Ella
  • Svar på tråden Dop inspiration
  • Sinikkaa

Ingen?

• Liljan77

Vi hade en dop tårta med en bild på jacob i dopkläningen.
    Han döptes på påskdagen så bordet hade vi en vit plastduk med två utklipta blå ränder av plastduk fasttejpade.De symboliserade dopkläningen.
    Sen hade vi påskris med vita,gula å blå fjädrar liggandes längst hela bordet.Vi hade långbord.Vi hade också gula påskägg.
    Sen så hade vi gula å blå vikta tröjservetter.

Ni kan ju lite höstdekorationer på bordet/borden.

• Sinikkaa

Ja de skulle ju vara ett alt.. typ prydnadspumpor

• lillaKyllan

Skall döpa min dotter om två veckor. Skickade inbjudningar med bild på henne (fotolabo) och har gjort dopprogram själv med texter på alla psalmer, en fin dikt samt beskringning av alla hennes namn samt en beskrivning av hennes famil.(Felicia berättar om sin familj lite skämtsamt) Jag har köpt en gästbok som jag tänker skicka runt och jag har gjort förstoringar på hennes tre faddrar(när de håller henne men de vet inte om det) som jag skall sätta upp och gjort fina kuvert som jag skall lägga dem i och skicka med dem hem när de går. Jag har köpt ballonger, servetter och ljusstakar till borden och skall ha små glasskålar med gelehjärtan som man kan äta av. Har beställt smörgåstårtor samt prinsesstårtor som jag skall få levererade. (tänkte först beställa med foto på men klarade inte att alla skulle skära i henne...) Skall ha spett med korv och köttbullar till barnen. Detta var i stora drag hoppas du fått lite ideer, lycka till!

• Sinikkaa
    lillaKyllan skrev 2007-08-04 21:56:58 följande:
    Skall döpa min dotter om två veckor. Skickade inbjudningar med bild på henne (fotolabo) och har gjort dopprogram själv med texter på alla psalmer, en fin dikt samt beskringning av alla hennes namn samt en beskrivning av hennes famil.(Felicia berättar om sin familj lite skämtsamt) Jag har köpt en gästbok som jag tänker skicka runt och jag har gjort förstoringar på hennes tre faddrar(när de håller henne men de vet inte om det) som jag skall sätta upp och gjort fina kuvert som jag skall lägga dem i och skicka med dem hem när de går. Jag har köpt ballonger, servetter och ljusstakar till borden och skall ha små glasskålar med gelehjärtan som man kan äta av. Har beställt smörgåstårtor samt prinsesstårtor som jag skall få levererade. (tänkte först beställa med foto på men klarade inte att alla skulle skära i henne...) Skall ha spett med korv och köttbullar till barnen. Detta var i stora drag hoppas du fått lite ideer, lycka till!
    Ja de där med fadder presenter funderar vi oxå på..

Fler förlag??
  • Sinikkaa

Nån idag då?

• versan

Kika in till mig där finns bilder från dopet dukning blommor och dylikt som jag gjort själv.

• Sinikkaa
    versan skrev 2007-08-05 22:55:42 följande:
    Kika in till mig där finns bilder från dopet dukning blommor och dylikt som jag gjort själv.
    Va fint, traditionellt..
  • Uhngoliant

Vi hade dop i lördax. Jag ville ha ett dop med mycket färg som var ljust och glatt. Bilder på dukning och dopklänning och sånt finns i mitt galleri.

Hursomhellst. Jag valde ut färger som jag ville att dopet skulle gå i. I mitt fall blev det cerise, grönt och silver. Idun hade cerise och gröna band på klänningen. Dukningen var vitapappersdukar med en tunn cerice duk på mitten. Gröna glasstenar och små gosedjur på den cerisa duken, silver ljusstakar med limegröna ljus och vasar med rosa rosor

Jag personligen tyckte det var jätte fint

{~~*IDUN*~~}
Svar på tråden Dop inspiration