• Enjoy life

Ger man doppresent till sitt eget barn?

Och i så fall VAD? Antar att det blir en massa tennsaker i present? Vad ger vi själva som känns speciellt?

• Svar på tråden Ger man doppresent till sitt eget barn?
  • Liljan77

Vi gav vår son en doppresent kan man säga.
    Jag Hade sett ett fint dopträd som jag nämde då jag fick frågan vad vi önskade oss.När vi inte fick den så köpte vi den själva å satte in kort på sonen,oss föräldrar o på våra föräldrar.Sonens farfar lever inte längre så plastfarfarn e med på ett kort.

• Chania

Varför inte starta ett fondsparande till bebisen och lägga in en mindre summa varje månad. Tycker jag är en bra idé som man sedan ger barnet tillgång exempelvis när h*n fyller 18 eller 20. Sen en mindre grej som minne av dopdagen ifall man inte vill berätta om fondsparandet. Någon bönbok för barn?

• Bibabba

Vi undanbad oss tennsaker. V fick 5 böcker, ett träd, en kudde i fårskinn, en silverljusstake med gravyr (bra till födelsedagsljuset), en sparbössa i silver, en dalahäst och en tavla med namn o längd o vikt mm. Tavlan har plats för foto och övrigt motiv är leksaker. Vi gav honom ett träd (så han fick två!) samt lite trädgårdsredskap i plast. Blev väldigt roliga bilder från trädplantering o vattning.

Om det är en tjej kan ni ju ge henne ett smycke.

Om jag tappar ett hekto eller två så låt dem ligga, jag behöver dem inte!
  • lillaKyllan

Skall ge ett fondogram med 1000 kr och har köpt barnkammarboken från bröderna. Tycker det är trevligt att ge, det gör man ju på konfirmationen, studenten och födelsedagar, så varför inte till dopet?

• Lalune2

Vi gav båda våra barn körkortet i doppresent. Så det börjar bli dags för oss att börja spara nu!

Var är värmen och solen?
  • Flisan79

Ska ge ett silverhjärta (halssmycke) det står älskad på.

Det där med körkortet var ingen dum idé.

• UllaBella

Vi ska plantera ett "årsträd" som doppresent till Felicia. Vi planterade ett när vi flyttade in i huset och nu ska vår dotter få ett som "växer" med henne.

• Sångerskan

Min dotters pappa köpte en liten silvernapp i halskedja och skrev :

Som en smula tröst i natten
    Får du lilla silvernappen
    Om du skulle nappen tappa
    Kan du få en ny av pappa.

Så sött tyckte jag!

• MoonFlight

Vi gav sonen en rulle/tub i tenn med nallar på varsin sida som håller upp den där han kan ha viktiga papper i som dop papprena, födelsepapper osv. Jättegullig var den. Graverade in dop och födelsedatum på den samt hans namn.

Svar på tråden Ger man doppresent till sitt eget barn?