Hög eller låg smärttröskel - hur gick förlossningen?
Jag funderar lite på om man vet hur hög smärttröskel man har innan man verkligen blir utsatt för smärta.
Jag ansåg före förlossningen att jag hae ör smärttröskel. Förlossningen gick bra och jag använde mig av lustagas när jag var öppen 9 cm och genom krystskedet, som jag ansåg var det värsta i hela förlossingen.
Min kompis tyckte hon hade hög smärttröskel, men blev helt ifrån sig under fölossningen och tog tidigt epidural. Efteråt har hon komit på att hon nog lätt blir stressad av smärta och inte alls tål smärta som hon tidigare trott.
Nu undrar jag hur det gått för er. Ansåg ni att er smärttröskel var hög eller låg före förlossningen, har ni ändrat uppfattning efteråt?
Nu är det ju svårt att säga eftersom alla förlossningar är väldigt olika och tillslut orkar ju ingen med smärta. Mitt värsta onda varade i 3,5 timmar, men vet inte hur mycket längre jag klarat mig utan att ngn fått slå mig hårt i huvudet så jag slocknat Men ändå, har ni ändrat uppfattning om er smärttröskel efter förlossningen?