• vänat

pippi tjöja??!!

någon här som har en beskrivning på en pippi tröja för vuxna. Det vill säag en sådan som piplångstrump har ??

Skulle gärna vilja ha en stick beskrivning på piptjöa för vuxna någon som har det här och vill dela med sig??

Skulle gärna vilja sicka en sådan töja åt mig själv men behöver då en beskrivning.

• Svar på tråden pippi tjöja??!!
  • stenfalk

Undrar om inte svarta fåret har beskrivning på pippitröja för vuxen. Finns en i boken Fiskartröjor av Uuve Snidare (Brukar finnas på biblioteket). Heter gotlandströja där har jag för mig. annars är det ju lätt att göra ett mönster själv. En pippitröja brukar ju bara vara en naturvit rak tröja, med "pipp-ränder" i blått och rött.

• vänat

Jo vist är det lätt at gört amen vet inte riktigt hur många masker etc eftersom det var så länge sedan jag stickade .

men tack för tipset på bok! ska kolla upp det.

• Muminlina

Hej
    Visst har Svarta Fåret pippitröjor!
    Dels ett häfte där en pippitröja för vuxen finns, men de har även ett separat mönsterblad, och då är den i Freja-garnet som är ett syntetgarn, men om man vill sticka den i ull kan man byta till tex Juvel som är likvärdigt. Jag tror att mönstret har nr 901-274, inte helt säker... Jag sålde ett sånt på jobbet i lördags nämligen, i Freja och den tröjan gick på ca 250 i stl M inkl mönster.
    Lycka till o skriv gärna o berätta hur det gick och vilket mönster du fick tag i

Svar på tråden pippi tjöja??!!