• Emerald88

Skitont vid vänster revben. Vad kan det vara?!

Jag har under snart tre timmar haft j*kligt ont vid vänstra revbenet, precis under bröstet. Det händer ibland att jag får lite ont i revbenen men det brukar gå över efter bara någon minut men nu sitter det i och det går inte över! Jag håller på att bli tokig. Kan knappt andas in ordentligt utan att det gör asont. Låter det normalt detta? Jag är gravid i vecka 30 och ska man ha såhär jädrans ont i flera timmar? Känner någon igen sig?

• Svar på tråden Skitont vid vänster revben. Vad kan det vara?!
  • Hanna36

Det är bebisen som börjar blir stor och trycker på dina revben.. helt normalt och fruktansvärt obekvämt..
    Du kan prova att ställa dig på alla fyra så avlastar du ryggen och revbenen lite..

• Vågen82

Jag hade så vid samma tid i grav (ca.v25-35). För mig var det ett muskelfäste som gjorde ont (bara på vänstra sidan). Det enda som hjälpte var att lägga sig o vila.

• johanna02

har oxå samma problem fast har mest ont på högersidan..och när jag lägger mig på kvällen är jag alldeles öm i revbenen under brösten...men magen har nog börjat sjubnka nu för har inte lika ont som förut som tur är...iiii

• SaraBaraSara

Jag hade oxå ont i revbenen på båda sidor,det var runt vecka 34-35 nångång tror ja fruktansvärt jobbigt & obekvämt. Fick nästan panik för att ja knappt kunde andas kändes det som kunde knappt sitta dåfick ja knappt nån luft bästa för mej var att stå upp men det kan man ju inte göra hela tiden. Detta kunde hålla i sej i flera dagar men försvann så småning om.

• Rispan

är i vecka 24 idag o har AS ont i revbenen på höger sida..har aldrig haftdet på vänster..men hallå? e bebisen så stor redan att den trycker?..har så ont ibland att jag börjar gråta alltså..har pågått i 3 veckor nu ungjefär...:(

• elink

bröstkorgen växer under graviditeten för att ge plats. kan det vara muskelfästen kanske?

• sansv669

Jag har också haft ont i revbenen. Det blev bättre när jag slutade med bygel BH.

• Trogga

Går det inte över ring förlossningen och fråga. Hade så när jag var gravid första gången och då ville de kolla upp gallan eller något annat. (Kommer inte ihåg vad riktigt)

Jag kan googla
  • madelation

Jag hade oxå ruskigt int i "revbenet" i v 33 med vår minsta,,,åkte till bm dan efter o jag hade fått en uvi som jag inte kännt av o som hade vandrat upp i njuren,,,,Blev en hästkur på recept,,,men kolla för säkerhets skull,,skadar inte

• sötrumpan

hej, jag har nu haft ont i tre dagar, under höger
    bröst, typ vid revbenen, och är runt v.24 typ...

vad kan detta vara, inte e' det väl barnet som börjar
    bli så stort att det tränger sig uppåt brösten !?

• Vågen82

Om det hjälper att vila är det säkert muskelfästet. Inte för att barnet kommer åt att trycka där utan för att det tynger neråt!

Svar på tråden Skitont vid vänster revben. Vad kan det vara?!