• Anette31

Påslakan i riktig vävd bomull.

Har någon tips på var man kan hitta det? Gärna på nätet

• Svar på tråden Påslakan i riktig vävd bomull.
  • Anette31

Jag tycker dom flesta lakanen tex på ikea eller hemtex är så sladdriga..Jag vill hitta typen som ofta finns på hotell.

• Himmelbit
    Anette31 skrev 2007-08-05 00:24:12 följande:
    Jag tycker dom flesta lakanen tex på ikea eller hemtex är så sladdriga..Jag vill hitta typen som ofta finns på hotell.
    Fint fint vävd bomull heter Satin (typ hotell-lakan). Sen finns det en ännu tätare vävd bomull, men jag kommer inte på namnet på den nu... Ngt på P - bra hjälp va?! Fundersam
    Den har jag sett bl.a. på Hemtex.
  • Himmelbit

Kopierat från Hemtex hemsida:

Satin
    Satin är en serie sängtextilier av satinvävd bomull med mjuk känsla och sidenmatt lyster. Tyget känns svalt och behagligt mot huden och är både följsamt och lättskött. I din butik hittar du massor av bäddset i satinkvalitet, i flera olika färger och mönster. Våra lakan i satin finns i olika storlekar.
    Percale
    Percale är en serie exklusiva bäddset av finkammad bomull. Bäddseten och lakanen är mycket sköna och behagliga. De är lyxigt svala och dessutom lättskötta. Percale är vår finaste kvalitet.
  • Thursday

Hemtex satin-lakan är jättesköna och inte alls så sladdriga. Eftersom det typ är Sveriges skummaste butikskedja så är det ju alltid 50% rabatt där också.

• Virriga Vera

Alla lakan kan kännas sladdriga om de inte manglas. Manglar du så känns de alltid mycket fastare.

Svar på tråden Påslakan i riktig vävd bomull.