• sevgilim

Mini-semester i Stockholm eller närheten?

Hej!

Någon som har bra förslag på vad man kan göra för liten miniresa nu veckan som kommer?
    Vi bor i Stockholm, har en dotter på 15 månader, så det bör inte vara för långt bort och inte typ Gröna Lund

Snälla hjälp oss fantasilösa!!

• Svar på tråden Mini-semester i Stockholm eller närheten?
  • Siriva

Jag vet inte om du menar något ställe som har speciella barn aktiviteter men annars finns det ju jätte många mysiga städer runt Stockholm som är mysiga att besöka och resan dit kan vara lite trevlig också.
    Till Mariefred och Sigtuna kan man åka ångbåt
    Trosa är en mysig idyll i närheten ligger Stendörrens naturreservat där man kan promenera ända ut till havet och se båter i farleden.
    Vaxholm är ju också en mysig sommarstad. Man åka dit från värmdöhållet och får ta färja över oxdjupet.
    Om ni kan tänka er att åka lite längre kan jag rekomendera Eskilstuna och deras Zoo eller varför inte kolmården?
    Uppsala är också en mysig stad med mycket intressant inom gångavstånd. Kyrkan och museer. Bra shopinggallerior och så kan man ta en tur till gamla uppsala där det finns museeum och bra restaurang.

Jag vet inte om det var något sådant du tänkt dig men det var vad jag kom att tänka på.

Svar på tråden Mini-semester i Stockholm eller närheten?