• Ziitoo

Kroatien?

Någon som har varit där? och kanske har något tips på resmål dit? samt hur mycket på ett ungefär resan har kostat med hotell osv. Är det dyrt där nere? behövs mycket fickpengar?(kanske beror på hur mycket man handlar i och för sig, men...)

• Svar på tråden Kroatien?
  • Feliciamamma

Hej! Jag var till Kroatien sommaren 2003 och kan varmt rekommendera att åka dit. Vi bilade längs kusten från Trieste i Italien, och det är fint hela vägen. Men där vi tillbringade mest tid var i Porec (Parenzo, på italienska). Vi tog även en båttur till Rovinj (Rovigno) som jag oxå kan rekommendera.
    I och med att min kompis bor i Trieste, så kan jag inte svara på boende-kostnad då jag bodde hos honom. Men det är inte speciellt dyrt i Kroatien.
    Precis som du säger så beror det ju på hur mycket man handlar hur mycket fickpengar man ska ha med sig. Det är svårt att säga, jag handlade inte så mycket, men det är väl som vanligt när man åker nånstans - ta mer än du räknat med
    Trevlig semester!

• Ziitoo
    Tack för ditt svar!

*Puffar*
    Någon mer?
  • abnocto

VAr på Kroatien i somras och hade en veckas varma och soliga Dagar. Vi åkte med Solresor och bodde i Dubrovnik. Nu hade vi helpension så vi köpte inte så mycket mat. Däremot schampo, krämer, tvål, solkräm o smink köpte vi. Foppatofflor fanns överallt ohc man behöver badskor för.....kommer ej ihåg vad de heter som har taggar i vattnet.....
    Vi betalad 20000 för två vuxna och två tonåringar.
    Vi gjorde mest dagsutflykter med promenader och cykelturer, annars latade vi oss bara. Bussar finns och är lätt att ta.
    Köpte även lite kläder och skor var BILLIGT men jag behövde inga.

Svar på tråden Kroatien?