• skåne tjej

Skulle ni kunna tänka er att köpa en begagnad säng?

Jag skulle gärna vilja ha en hästens säng då jag tycker de är oerhört bekväma, har bra kvalitet och är snygga. Men de är ju ganska dyra att köpa nya.
    därför har jag funderat på att köpa en begagnad säng, skulle ni kunna tänka er att göra det?
    När man ligger på hotell så bryr man ju inte sig om att andra har legat i sängen innan dig direkt!

• Svar på tråden Skulle ni kunna tänka er att köpa en begagnad säng?
  • glitterkorn

Ja det skulle jag kunna göra!

• antitanten

Självklart kan du köpa en begagnad Hästen-säng.
    Skulle inte tveka en sekund eftersom, som du skriver, ju hotellen har sängar som många och kanske vem som helst (?) sovit i....

• Valkyriah

Nej jag hade nog inte gjort det,Även fast den är ren och fin skulle jag ändå tänka "usch undrar vad som hänt i denna säng"

Det är faktiskt något som jag också tycker är jobbigt om man är utomlands eller sover hos någon annan-Att här har det legar främmande människor och gud vet vilka kroppsvätskor som hamnat här och där

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Tigerunge

Jag skulle presonligen inte köpa en begagnad säng och framför allt inte bäddmadrassen. Hästens har ju ibland kampanjer då man kan få tag i en helt ny till ett ok pris. Dessutom kan man spela ut butikerna mot varann lite grann så att man får lite mer på köpet tex täcken, kuddar och sängben.

• Tigerunge

Jag gillar hotell, men undrar alltid vad som har hänt i just den sängen jag ligger i...

• Nyfiken gul

jag skulle inte det eftersom det inte finns någon garanti att sängen håller det köparen lovar... 

det är annat med en butiksköpt säng, den kan man ju lämna tillbaka o få ersatt om något går sönder... inte riktigt lika lätt om man blir lurad på en begagnad säng..

• mallansprallan

Nej jag skulle aldrig köpa en begagnad säng.

• LillFrida

Självklart kan man köpa begagnad säng - det sover jag i varje natt. Dock med kemtvättad bäddmadrass. Man ligger ju inte och gosar med resorbotten liksom...

• abnocto

Som flera säger, okej med en begagnad säng men är bäddmadrassen ful så byter jag den. Men de är DYRA hos Hästens om man vill ha original.

• Gul13

Nej det skulle jag inte. Man tillbringar så många timmar i sängen så jag vill inte ha någon som någon annan redan "legat in". Jag vill att sängen ska passa min kropp.
    Jag skulle tex inte köpt begagnade skor heller. Vill gå in dem själv så de passar mina fötter och ingen annans.

• mamma 03 05

Själva sängen skulle jag kunna köpa begagnad men inte madrassen.

• loijsan

Nej, föredrar mina egna mensfläckar och ev spermafläckar från en som jag är ihop med

• isisisis

Ja.Men bara om familjen jag köper ifrån känns fräsch.
    Det ska lukta gott i hemmet och vara männsikor jag känner är som jag ungefär....på en höft.

• Miffomorsan

Nej, jag skulle inte köpa en begagnad madrass. Då köper jag hellre en ny, men billigare sort - det finns sängar som är minst lika bekväma som hästens till en bråkdel av priset.

• Fia Lian

Jag hade inte gjort det. Det är viktigt att prova ut rätt märke och modell i butik för att den ska passa just din kropp.

• Fidelis ad urnam

Usch usch NEJ!
    Sova på hotell för man för någon natt då och då inte hela sin vardag.
    Sängen man sover i hemma måste enligt mig vara ny, ingen annan ska ha sovit i den än jag och maken.
    Jag skulle bli riktigt äcklad över att tänka på vad som har hänt i sängen!

Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
Svar på tråden Skulle ni kunna tänka er att köpa en begagnad säng?