• Padme

Stora röda halsmandlar!?

Har frågat förut men inte fått svar så nu frågar jag igen...

Finns här fler som har barn med stora halsmandlar?

Har det i så fall försvunnit av sig självt? Har barnet haft mycket problem med mandlarna?

Jag vill ha många svar! Så svara på nu alla!

(¯`°?.¸ ღ Alma 03 & Emil 05 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Stora röda halsmandlar!?
  • Familytime

Jag har stora halsmandlar och de försvinner inte på mig i alla fall. Jag är 24 år idag och har minst en omgång halsfluss per år, ibland tre-fyra stycken.

• Padme

*puff*

• LIVochLinnea

Liv har jätte stora tonsiller hon har tidvis haft svårt och svälja mat. Om barnen inte går upp ivikt så skrapar de lite på dessa körtlar så att de ska kunna äta bättre. Körtlarna kan bli mindre och normala. Min äldste son hade samma problem men det är bra nu.

• Padme

Blev de bra utan operation?

Min Emil verkar inte besväras nåt av dem... Han äter som en häst och har sällan halsinfektioner...

Jag hoppas att han ska slippa operation!

• oxen

jag tror han slipper operation om han inte har "ont" utav dem (dvs svårt att äta, svårt att sova)

Min son, nu 3, opererade bort sina helt för 2veckor sedan.
    Han har aldrig haft en halsinfektion, men han hade riktiga sömnapnéer och snarkade som en vuxen karl.. Var trött o hängig på dgr pga detta. Så nu e de borttagna.
    Har varit en jobbig tid och jag önskar ingen annan detta!!!!! Men i de flesta fall går det ju bra!!!!!

Men de tar aldrig bort dem i onödan.

JAg har oxå förstorade mandlar...är 26, aldrig ahft problem med dem!

• mammatillpojkar

jag har jätte stora halsmandlar, när jag va yngre hade jag minst en halsfluss per år, men det har blivit bättre nu! har inte haft halsfluss på några år (är 24)

Svar på tråden Stora röda halsmandlar!?