• Svinto

Sälja på Blocket o Tradera samtidigt???

Får man lov att sälja en sak på dessa båda sidor samtidigt?

Vet inte om mitt inlägg kom under rätt rubrik ...

• Svar på tråden Sälja på Blocket o Tradera samtidigt???
  • thesa2

Du kan ju annonsera ut på båda. varför skulle man inte få?

• Sebbes    mamma

om d e ngn som budar på Tradera så kan du inte sälja den till ngn på blocket...

• Dahliaer

Tradera är inte en annonssida utan en auktionssajt. Så får du bud där så är det bindande, då kan du inte sälja den till nån annan på blocket

• annmi

Jajjamen på sååå många ställen du vill

Lycka Till mé Försäljningen!!!

• Teskedsmamman

Så länge man har auktion på Tradera så får man ta nummer och återkomma om någon ringer på blocket, har själv varit med om att vinna en vagn på tradera och sedan så hade frun sålt vagnen på blocket

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Alfred 0707
  • Svinto

Självklart tar jag bort annonsen på Bocket om jag får bud på Tradera. Ser det som självklart
    Man är ju en seriös Traderare

• stenstorp

Jag såg samma barnsäng här på familjeliv som på tradera och upplevde det som oseriöst. Det var samma bild och textformuleringar som påminde om varandra. Jag valde att inte ge bud på den. Sen om det är tillåtet eller inte är ju en annan femma.

• Urpan

Varför inte prova på tradera först o sen blocket? Förstår inte vitsen med båda. Det blir ju bara krångligt.

• stenstorp
    Urpan skrev 2007-08-05 23:50:42 följande:
    Varför inte prova på tradera först o sen blocket? Förstår inte vitsen med båda. Det blir ju bara krångligt.
    precis!
  • Svinto

Men jag har anonsen inne på Blocket nu men har inte fått någon napp där.Därför tänkte jag försöka med Tradera.
    Tycker det är onödigt att ta bort annonsen på Blocket just nu.

• Videkorgen
    Svinto skrev 2007-08-06 07:40:22 följande:
    Men jag har anonsen inne på Blocket nu men har inte fått någon napp där.Därför tänkte jag försöka med Tradera.Tycker det är onödigt att ta bort annonsen på Blocket just nu.
    Ja, men så tycker jag att du absolut kan göra =)
    Får du inget bud på tradera så har du ju blocket som livlina, och får du bud på tradera så är det ju bara att ta bort från blocket eller säga att den är såld om ngn ringer. Helt okej och inte oshysst mot någon!

Det som är oshysst är däremot att sätta ut en grej på tradera med ett visst utgångspris (detta har jag sett att en tjej gjort), i det här fallet 800 kr. Jag fick syn på den auktionen när det var ca 3 timmar kvar, och ingen hade budat. Sen så råkade jag se att hon hade satt ut grejjen på blocket också för 1500! Så jag mailade henne, och sa att jag sett hennes auktion på Tradera, och sa att om jag köpte grejjen, gick det bra att komma och hämta (vi bodde i samma stad). Hon mailade då tillbaka och sa att hon hade "fått bud" på grejjen, 1500... Hon sa inte att hon hade den ute på blocket, och på tradera hade ju ingen budat - så jag frågade henne vem som hade "budat" då
    Då skrev hon surt att typ jag inte fick buda på grejjen på tradera, den var redan såld (via blocket).

Undrar vad hon hade gjort om jag ändå budat på den på tradera? Mohahaha...

SÅ gör man inte!

(hoppas ni förstod min krångliga text)
  • Svinto

Frejjan-nä det håller jg med om...
    Så GÖR man inte

Saken är den att jag måste nu ta bort anonserna på blocket ändå. Vi har haft en vattenläcka här och idag (hastigt o lustigt) har här varit några snubbar o magasinerat våra pylar i källaren. Bla det som jag hade inne på blocket-eller det mesta av det...
    Attans också...
    Ja,ja, då blir det iallfall bara på ETT ställe...

Svar på tråden Sälja på Blocket o Tradera samtidigt???