• Anonym (??)

Alkohol & sömntabletter??

Har fått Proparan sömntabletter & ska ta 1-2 inför kvällen.

Har funkat över förväntan, men nu undrar jag hur det är att dricka vin & äta tabletterna??

Läkaren sa inte ett dugg om det & jag tänkte inte på att fråga...är det ok att dricka 2-3 glas vin på kvällen & se´n ta 1-2 sömntabletter...vad kan hända??

• Svar på tråden Alkohol & sömntabletter??
  • Anonym

Skulle jag INTE rekomendera.

• glitterkorn

Jag har själv ätit propavan och det står i bladet man får med att det INTE ska tas i hopp me alkohol.

Om du ska dricka hoppa över tabletterna den kvällen

• Anonym

Sömntabletter i kombination med vin är INTE bra.

• Anonym

Jag drack en kväll då jag åt propavan o sen tog jag ett par tabletter. Satt vid datorn, rasade rätt ner i golvet. Killen fick ringa ambulans o inte ens de fick liv i mig utan det vart ilfart till lasarettet så nej, låt bli snälla du!!!!!

• Anonym (??)

Ojdå, nu blev jag lite nervös...vi delade en flaska vin igårkväll & jag tog en tablett inatt när jag inte kunde sova...hade tänkte hoppa den annars.

Ikväll delade vi en flaska vin igen (semester ju), men då skippar jag tabletterna ikväll. Får nog prioritera om lite...känns som jag behöver den där sömnen tabletterna ger mej! Bättre än vinet förmodligen...

• Anonym
    Anonym (??) skrev 2007-08-05 22:54:09 följande:
    Ojdå, nu blev jag lite nervös...vi delade en flaska vin igårkväll & jag tog en tablett inatt när jag inte kunde sova...hade tänkte hoppa den annars.Ikväll delade vi en flaska vin igen (semester ju), men då skippar jag tabletterna ikväll. Får nog prioritera om lite...känns som jag behöver den där sömnen tabletterna ger mej! Bättre än vinet förmodligen...
    Jätebra tänkt! Hoppas du kan sova lite iallafall. Inte värt risken. Kram
  • Anonym

Jag traskar i sömnen och gör massa konstiga saker, så Propavan - alkohol är livsfarligt anser jag

• Anonym

Blir inte du "bakis" av Propavan??
    Det blev jag när jag tog såna för några år sen.

När det gäller dricka vin och ta Propavan har jag ingen aning dock, jag var gravid när jag fick de utskrivna så jag kunde inte dricka alkohol alls.

• Anonym (??)

Nä, har inte känt nå´nting alls. En halv flaska vin var det, inte mer.

Däremot funkade pillerna jättebra första veckan. Nu sover jag inte alls lika bra på dom, trots att jag tog 2 i gårkväll tex. Vaknar ändå när sambon snarkar eller jag behöver gå på toa...gjorde jag inte alls första veckan. Då sov jag som en klubbad säl ungefär...

• Anonym

Kan det vara så att du hade sovit dåligt en längre tid innan du fick de första?

För så var det för mig, och de första dagarna hjälpte tabletterna jättebra, jag sov som en klubbad säl.
    Men jag tror att det berodde på att kroppen var så slutkörd i sig att det inte krävdes så mycket.

Sen när man har sovit ut ett par dagar så funkar tabletterna sämre.

• Anonym (??)

Jo, precis så tror jag det var. Jag hade ju knappt sovit nå´t alls på över en vecka. Och sov - precis som du skriver - som en klubbad säl!!
    Nu vet jag inte om de gör nå´n skillnad egentligen...får nog testa att sova utan inatt & se. Det var så skönt att verkligen få sova hela natten - inte ens springa upp på toa!

Svar på tråden Alkohol & sömntabletter??