• Muffe

Fet hy

Är det någon som vet hur man kan bli av med fet hy?

Min är jättefet och då menar jag JÄTTEFET! Tycker jag provar massor av krämer och rengöring för fet/kombinerad hy men blir blank/oljig ändå.

Är det så här man ska ha det hela livet? Någon som blivit av med fet hy? Hur?

• Svar på tråden Fet hy
  • Muffe

Golddigga:

tack för ditt svar. Skönt att man inte är ensam.

Finns det ingen som vet några tips som verkligen fungerar???

• Flummig

Tea treen serien är erkligen suverän, tar bort blanka partier och har hjälpt mig med mina finnar. Rnegör på djupet, så återfukta gärna med någon av deras återfuktande cremer också. Rekommenderar speciellt rengöringen och nattgelen i serien, då de djupbehandlar.

Tycker jag har fått mycket bättre hy och är jättenöjd, kostar inte för mycket heller. Jag är hudterapeut och har testat mycket, och gillar denna serie mycket! :-d

• Flummig

Ähum, ska kanske tillägga att det är TheBodyShops tea tree serie jag menar och deras cremer... Förlåt för lite hoppande och missande av bokstäver!

• Nalle Puh77

Har hört om ett p-piller som heter Diane, men står igentligen som acnemedicin o det ska visst hjälpa mot både finnar + fet hud.

Ska själv börja med dem när jag slutat amma Skrattande
    Har extrem fet hud, usch inte kul att va flottig jämt Ledsen

*?♥ Ebba ♥ Filip ♥?*
  • anna apelsin

Flummig
    Var finns de att köpa`?

• Joico

Hur gör du rent ansiktet? Vad använder du för produkter? Hur ofta tvättar du ansiktet?

• Flummig

På TheBodyShop Nalle Puh77 har rätt Diane är ett underbart piller, har fått mycket bättre hy även med det. Börja äta det för det är bland det bästa!

• Nalle Puh77
    Flummig skrev 2007-08-06 21:14:12 följande:
    På TheBodyShop Nalle Puh77 har rätt Diane är ett underbart piller, har fått mycket bättre hy även med det. Börja äta det för det är bland det bästa!
    Gud vad underbart att höra en till som säger det funkar, TACK TACK *hehe*
    Längtar tills jag kan börja äta dem
    *?♥ Ebba ♥ Filip ♥?*
  • Flummig

Nalle Puh 77
    Har testat allt och lite till inget fungerade, åt pencilin funkade ej. Började äta Diane och efter 6mån så har jag lysande hy, aldrig haft så bra och fin hy! Dessutom har TBS Tea tree produkter också varit hjälpsamma! Diane borde alla få och ha, jag vill äta det tills jag är gammal!

• Muffe

Ok men vi ska börja att planera barn till hösten så Diane får nog vänta. vad är det egentligen i Diane som göra att acne och fet hy hjälper?

jag använder produkter för kombinerad och fet hy från hudvårdssalong

• Muffe

Flummig:

Försvann fet hy med Diane?

• Flummig

Japp, helt, allting och alla jag känner har också fått det!
    Diane innehåller ett hormon som hämmar det manliga hormonet, som gör oss håriga och att vi får mer acne. Dessutom är Diane starkare som p-piller och därför klassat i Sverige som acnepiller, men utomlands är det klassat som p-piller. Man ska bara äta det under en period här i Sverige säger de, men utomlands får man äta det hur länge man vill, och jag sk*ter i om man inte ska äta det länge, och det gör många andra med!

• Nalle Puh77
    Flummig skrev 2007-08-06 21:31:19 följande:
    Nalle Puh 77Har testat allt och lite till inget fungerade, åt pencilin funkade ej. Började äta Diane och efter 6mån så har jag lysande hy, aldrig haft så bra och fin hy! Dessutom har TBS Tea tree produkter också varit hjälpsamma! Diane borde alla få och ha, jag vill äta det tills jag är gammal!
    Ja som sagt, jag längtar tills jag kan börja med dem
    Skönt det finns nåt bra iaf.
    *?♥ Ebba ♥ Filip ♥?*
  • Muffe

Flummig:

Ok bra att det fungerar. Men kan det vara det manliga hormonet som producerar mer fett i hyn? har man en större mängd manliga hormoner då? För inte konstigt att inga krämer hjälper då?

Svar på tråden Fet hy