• snysop

Lösa fåtöljer utan armstöd som kan sättas ihop till soffa...

Hehee, svårt att förklara men here goes:

Söker efter en modulsoffa som består av lösa fåtöljer utan armstöd (alltså bara sittyta och ryggstöd) som man lätt kan ha var för sig men också fösa ihop och "sätta ihop" när man vill ha en soffa.

Håller på att bygga hus och inreder huset för fullt (i mitt huvud) och då vi gillar att spela spel så vore det toppen med en sådan här lösning. Jag har sett lösningen i tidningar (tror modulsofforna kom från Room) men då har de ofta varit dyra... Har även spanat Ikea, men inte hittat något.

Någon som kan ge tips?

• Svar på tråden Lösa fåtöljer utan armstöd som kan sättas ihop till soffa...
  • Februarii

Karlstad från Ikea verkar ju vara så. Ellos har också något liknade men vet inte om de går att ha dem separat.

Mamma till Ida och har en liten Jonathan i magen BF071019
  • snysop

Tack för svaret! Hittar bara schäslonger från Karlstad som ser ut så som jag vill. Fast jag vill ha den i normalt sittdjup. Som en fotpall med ryggstöd.

• Abrakadabra

Tänk på att det är svårt att få delarna att stå still intill varandra utan att glida isär (om ni nu vill det). Om ni bara ska "sätta ihop dem" när ni städar undan, och inte när ni ska sitta där så spelar det ju ingen roll. Annars blir det synd om den som sitter i skarven + frustrerande att behöva putta ihop.

Har tyvärr inga tips om var du hittar nån sån soffa. Kanske kan sittpuffar eller låga stolaar vara ett alternativ?

• snysop

LPW, Tack!! Det är likn Fogiamodell Henrietta vi är ute efter! :) Vilka har de rabatt på? Hittar inte några priser.... *gah*

• snysop

Slettvol hade väldigt lika modeller. Också ursnygga. säkert också dyyyyyra... Hade gärna sett Ikea-priser. Vill ju ha minst 2 stycken.

• LPW

Hrm, Fogia hade i alla fall ett sommarerbjudande på Henrietta (klädsel fanns bl a i helvitt) för bara någon/några veckor sedan. Jag kommer inte ihåg priset men det var nog runt 5.000 SEK nu- ring Fogia och hör efter!

Svar på tråden Lösa fåtöljer utan armstöd som kan sättas ihop till soffa...