• TinkyWinky

Vad kostar chippning på katt?

Om ngn vet vad det kostar på hallands djursjukhus annat ställe e med ok

..::Drömmen ger oss det vi önskar i vaket tillstånd.::..
  • Svar på tråden Vad kostar chippning på katt?
  • minaälsklingar

har för mig att det kostar mellan 200- 300 kr

• Ezzie

Är verkligen så billigt? jag får belata 600:- om jag ska sätta vanligt i örat på min katt.

• TinkyWinky
    Ezzie skrev 2007-08-06 11:40:18 följande:
    Är verkligen så billigt? jag får belata 600:- om jag ska sätta vanligt i örat på min katt.
    Tror det är dyrare att märka katten , billigare med chippning då man öronmärker den så måste den ju sövas ner, tror ej den måste det vid chippning

Tack för svarenGlad
  • Ezzie

Jaha är det därför.
    Men är inte märkning i örat bättre så de flesta vet att den brukar finnas och kan se den

• ming

Runt 200-300 kr, sen tillkommer även 120kr för registreringen i SKK, vilket är ett måste, om man vill att katten ska kunna spåras tillbaka till er, om den kommer bort. Helt meningslöst att chippa/märka katten om man inte reggar den också.

• TinkyWinky
    Ezzie skrev 2007-08-06 12:14:10 följande:
    Jaha är det därför.Men är inte märkning i örat bättre så de flesta vet att den brukar finnas och kan se den
    Kanske inte om det är en speciell ras(har sj två huskatter) för då e dte ju bara att klippa/skär abort öärat så e märkningen borta.. det går inte med chippningen.. iaf inte va ja vet..
  • TinkyWinky
    ming skrev 2007-08-06 12:16:20 följande:
    Runt 200-300 kr, sen tillkommer även 120kr för registreringen i SKK, vilket är ett måste, om man vill att katten ska kunna spåras tillbaka till er, om den kommer bort. Helt meningslöst att chippa/märka katten om man inte reggar den också.
    Självklart så ska ja registerar dem med, annars absolut ingen mening att chippa dem..
Svar på tråden Vad kostar chippning på katt?