• MiniUs

Svag i armarna.

Vet inte riktgit hur jag ska förklara..men då och då om dagarna så blir jag så får jag känslan i mina armar o händer..mest i högra att jag blir svag..har ingen kraft o de känns otroligt obehagligt.

Och efter ett tag så känns de som hela kroppen blir svag o jag måste vila. mest är de i armen på höger..ingen aning direkt vad de kan vara. Gick nyss ut på HP och jag anstränger mig inte direkt allt för mycket.

Men kan komma nu när jag sitter vid dator..i bilen..så känns de i några timmar sedan försvinner de..sedan kommer de tebax.

Kanskse ska säga att jag är i vecka 35 ( 34+2 )'
    Är de bara jag som har det så här eller vet någon vad de kan bero på?

• Svar på tråden Svag i armarna.
  • nano

Jag vet inte vad det är men jag får samma sak, fast svagare. Känner ibland att hela kroppen liksom vill sjunka ihop eller hur man ska säga. Fast det varar inte så länge för mig, max en halvtimme. Jag är i vecka 34 (33+4).

Kan det ha något med blodsocker att göra? Har nämligen alltid haft lågt blodsocker (även om läkarna alltid säger att det är bra) ligger på kanske 3-4 nu under graviditeten trots att jag precis har ätit...

• mammamia1973
    MiniUs skrev 2007-08-06 12:34:54 följande:
    Vet inte riktgit hur jag ska förklara..men då och då om dagarna så blir jag så får jag känslan i mina armar o händer..mest i högra att jag blir svag..har ingen kraft o de känns otroligt obehagligt.Och efter ett tag så känns de som hela kroppen blir svag o jag måste vila. mest är de i armen på höger..ingen aning direkt vad de kan vara. Gick nyss ut på HP och jag anstränger mig inte direkt allt för mycket.Men kan komma nu när jag sitter vid dator..i bilen..så känns de i några timmar sedan försvinner de..sedan kommer de tebax.Kanskse ska säga att jag är i vecka 35 ( 34+2 )'Är de bara jag som har det så här eller vet någon vad de kan bero på?
    Jag har lite annan sak kanske men känns vääääääldigt obehagligt det också. Jag är i v.17 bara och ca 2 veckor att jag har ont i högra handen,jag fattar inte riktigt vad det är för nåt. Oftast är det att jag tappar känsel i min högra hand och sen börjar det göra ont i hadleden och i handflaten. Speciellt tokigt är det när jag sitter vid dator eller cyklar, samt är det väldigt jobbigt när jag stryker kläder eller försöker lyfta t.ex.vattenkokare då har jag ingen kraft i handen. Men det är samma som hos dej att det försvinner nån timme och sen kommer tillbaka. Skumt
  • saol

Puffar...

Har samma problem, blir svag i armar och hela kroppen ibland. Har tänkt att det kanske är lågt blodsocker eller BT??? Är i v 30.

• MiniUs

Jag har lågt blodtryck och har alltid haft...o då har man bara blivit lite yr när man reser sig förfort..men aldrig så här...

Svar på tråden Svag i armarna.