• Moi

Fast telefoni. Vilken leverantör? Tipsa mej!

Sitter i valet och kvalet om jag ska skaffa hemtelefon eller inte. Dock så har de flesta som jag ringer samma mobil-operatör vilket gör att vi pratar billigt. Men samtidigt så saknar jag hemtelefon.

Så nu har jag kikat på Telia, Tele2, ComHem etc.
    Någon som kan rekomendera?

Åh så undrar jag, om man beställer ett abonnemang, får man välja telefon nummer själv då? *Vill det*

Tack och Bock

• Svar på tråden Fast telefoni. Vilken leverantör? Tipsa mej!
  • mommy4you

Jag har Com Hem och är nöjda med dom. Priset skiljer sig mycket mot tex. Telia.

Man ska inte läsa vad andra skriver, man ska läsa vad andra menar!
  • Miisty

Jag har bredbansdbolaget. Ip-telefoni med andra ord. Mycket billigare än vanliga telenätet. Jag har jobbat som telefonförsäljare åt phonera så lite kan jag nog.

Telia är klart dyrast. Men relativt vanligt. Blir dock billigt i längden om du har både mobil hem tel samt bredband hos dem då du bara betalar för två av dessa.

Tele2 är underbart om du vill kunna ringa mobil å då comviq då du kan välja tillvalet mobil å då ringer mobiler endast för uppkopplingsavgiften.

ComHem och Glockalnet är ungefär de samma. De är rätt billiga abonnemang speciellt om du ska koppla bredband till.

Ja det är väll vad jag kan säga. Om du inte ringer mobil å vill ha internet kolla om ip telefoni fungerar där du bor jag bor i jönköping och vårat har aldrig krånglat. Det betyder att vi inte betalar någon fast avgift för abonemanget på telefonen. Den brukar annars ligga på runt 100-150 kr månaden å sedan tillkommer tillvalet med ca 59-99 kr i månaden å sen det du ringer för. Det kostar alltid att starta upp ett abonnemang ligger på runt 1000 lappen men det är ju en enbgångskostnad. Den slipper du med med ip telefoni.

hoppas de blev lite klarare

• Moi

Miisty

Tackar men nu är det så att än sålänge har jag inte dator hemma och det är inte aktuellet de närmaste halvåret/året. Funkar det att ha ComHem som leverantör till fast telefoni iaf? Verkade inte så när jag läste på deras hemsida?

*kliar mej i huvudet*

• TinkyWinky

Jag vill tipsa om Optimal Telecom då vi har haft dem i snart ett år o deras service är riktigt bra. betalar ungefär lika mkt som telias abbonemang men detta har funkat bäst. hade glocalnet innan men dem rekommenderar jag inte alls.. då de bara krånglade när vi skulle flytta o vi ej kunde ha dem(det fanns ingen plats fast att vi  skulle få det medflyttat)

..::Drömmen ger oss det vi önskar i vaket tillstånd.::..
  • Pikku Enkeli

Har Telia, funkar alltid och har bra kundtjänst.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Fru Indosaurie

vi har tele2 genom stadsnätet, otroligt billigt och aldrig något strul. Sen har vi comviq på mobilerna och ringer gratis till varann (så när som på uppkopplingsavgiften).

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Isha

vi hade ett företag som heter phonera innan. Det var klockrent! Innan vände de sig bara till företag, men om de tar privatkunder med nu så kan jag rekommendera dem! Billigare än telia och funkar perfekt! och med trevlig kundservice den enda gången jag behövde ringa dit!

Svar på tråden Fast telefoni. Vilken leverantör? Tipsa mej!