Vilken är den perfekta doppresenten...
...enligt dig?
Jag ska på dop om två veckor och ska även ha dop för minstingen här i höst.
Vad ska man köpa/önska sig?
...enligt dig?
Jag ska på dop om två veckor och ska även ha dop för minstingen här i höst.
Vad ska man köpa/önska sig?
puffar vill oxå veta...
Hand/fotavtryck, spargris med pengar, presentkort på typ fotografering och förstoring av bilder.
Jag tyckte att min kollega var rätt cool när hon gav bort ett fruktträd. Det planterade föräldrarna i sin trädgård och nu äter gudbarnet av frukten varje år. Dom växer tillsammans också.
Kräver ju förstås att föräldrarna har en trädgård samt ett hus som dom avser att bo kvar i.
AnnSophie: Åh vilken fin present!
Jag har gett bort rosenbuskar (?), traditionella dopgåvor som skedar och annat tjaffs , stooooooor gosenallebjörn, sångböcker, kläder osv.
Vi fick jättemycket bra när våra barn döptes men det som är mest "värt" är nog alla Astrid Lindgrens böckerna min yngsta dotter fick. Även om de inte kan "användas" vid dopet så var det en bra grej att få.
Jag tycker personligen att det är roligare att ge bort någonting annat än dopskedar och halsband.
Saker vi gett bort o dopgåvor är:
kristallnappar,kläder,egengjorda doptavlor i gips o skinnfäll att ha i vagnen eller så...
Vi fick presentkort på fotografering och jag älskar kort så tyckte det var en jättebra present. Elr om man vet att de vill gå på babysim kan man betala de. Annars böcker, barnkammar böckerna är ju popis
Reproduktionen (blyertsteckning) "Tryggare kan ingen vara" av Lina Gardelid är en fantastisk present som jag gett till mitt fadderbarn, eftersom den platsar både i ett barnrum och i ett vuxet hem och därmed kan följa honom genom livet. Kan köpas från webbutik.
Även annan konst kan vara bra presenter. Det har ju ett bestående värde på ett annat sätt än gunghästar och annat, som iofs kan vara trevligt, men som passar bättre till jul och födelsedag tycker jag.