• zimple

Babysim- Vattenhuset i Bromma

Har någon erfarenhet därifrån? Tänkte gå med vår 5 månaders.

• Svar på tråden Babysim- Vattenhuset i Bromma
  • Bollingen

Vi gick där i höstas med vår kille som då var tre-fyra månader. Jag tycker personligen att det var bra. Men jag vet personer som även gått på babysim i Vattenhusets lokaler i Solna, som tycker att det är mycket bättre och fräschare där.

Men som sagt, för vår del fungerade det utmärkt. Nära hem (en fördel eftersom vår kille blev så ofantligt trött efter simmet) samt helt okej lokaler och varmt vatten. Det enda som jag kan klaga på egentligen är att det var lite kyligt i lokalerna, fast å andra sidan tycker man väl alltid det när man legat och plaskat i 30-gradigt vatten  

• förortsmamma

Vi gick på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Kanonvarmt o skönt i vattnet!

• zimple

Tack för svaren!! Orkar inte sitta o åka in till stan så det var därför vi valde Bromma men man hör ju så mycket om folk som har dåliga erfarenheter av vissa sim så man blir ju orolig för att man ska välja fel.

• Nymne

När kan man börja? Pappan är SÅ sugen! Så tänkte han att jag skulle sitta vid kanten och vara mjölkautomat vid behov medan de roar sig

• Bollingen

Nymne: Tror att det är runt 4 månader man börjar, vår grabb var nog det. Ammade också, men det blev aldrig att jag behövde gå upp ur poolen. Såg till att han var mätt när vi hoppade i istället. Dessutom tror jag att de har så fullt upp med alla sinnes- och känslointryck så de glömmer bort hunger de 30 minuter som ett pass varar.

Svar på tråden Babysim- Vattenhuset i Bromma