Hjälp mot rethosta?
Någon som har något bra knep/recept (sånt man har hemma, orkar inte ens åka iväg o handla) mot rethosta? Jag blir GALEN snart. Känns som om jag hostar ut lungorna. Jävla förkylning!
Någon som har något bra knep/recept (sånt man har hemma, orkar inte ens åka iväg o handla) mot rethosta? Jag blir GALEN snart. Känns som om jag hostar ut lungorna. Jävla förkylning!
*te - vilket som helst - bara smutta på o sörpla med...
*skölja halsen med lite salt o vatten
*öppna fönstret o vädra lite
*sug på en isbit
*är luften inne väldigt torr o varm kan man hosta mer - få ner innetemperaturen och häng upp luftfuktare...
Nyfiken gul; testar lite te igen. Druckit massor av te *s*. Men det klart, sen dricker jag kaffe efteråt och mjölken gör det nog värre. =)
Visserligen ville du inte handla men annars är Noskapin (tabletter) väldigt bra mot rethosta. Köps på apoteket.
Carro W; Får ta mig dit imorgon. Lokala apoteket har stängt :S
Jag använder Noskapin varje gång jag slutar röka (
). Då brukar man få en farlig rethosta, speciellt på natten, och då hjälper Noskapin.
Carro W; Ja! Vad bra, det ska jag använda nästa gång jag slutar röka. Just nu är det faktiskt svårt att få i sig sitt nikotin när man bara hostar, hostar och HOSTAR. Inte ens gott, en kroppen skriker efter det..
Se på f*n, jag hittade hostmedicin (cocilliana) i skåpet. Men hur påverkar den vid ex. bilkörning?