• Bluescreen

Hjälp mot rethosta?

Någon som har något bra knep/recept (sånt man har hemma, orkar inte ens åka iväg o handla) mot rethosta? Jag blir GALEN snart. Känns som om jag hostar ut lungorna. Jävla förkylning!

• Svar på tråden Hjälp mot rethosta?
  • Nyfiken gul

*te - vilket som helst - bara smutta på o sörpla med...

*skölja halsen med lite salt o vatten

*öppna fönstret o vädra lite

*sug på en isbit

*är luften inne väldigt torr o varm kan man hosta mer - få ner innetemperaturen och häng upp luftfuktare...

• Bluescreen

Nyfiken gul; testar lite te igen. Druckit massor av te *s*. Men det klart, sen dricker jag kaffe efteråt och mjölken gör det nog värre. =)

• Nyfiken gul
    Bluescreen skrev 2007-08-06 16:35:34 följande:
    Nyfiken gul; testar lite te igen. Druckit massor av te *s*. Men det klart, sen dricker jag kaffe efteråt och mjölken gör det nog värre. =)
    mjölk är slembildande så det ska du sluta med....
  • Carro W

Visserligen ville du inte handla men annars är Noskapin (tabletter) väldigt bra mot rethosta. Köps på apoteket.

Den late förtar sig hellre än går två gånger
  • Bluescreen

Carro W; Får ta mig dit imorgon. Lokala apoteket har stängt :S

• Carro W

Jag använder Noskapin varje gång jag slutar röka ( ). Då brukar man få en farlig rethosta, speciellt på natten, och då hjälper Noskapin.

• Bluescreen

Carro W; Ja! Vad bra, det ska jag använda nästa gång jag slutar röka. Just nu är det faktiskt svårt att få i sig sitt nikotin när man bara hostar, hostar och HOSTAR. Inte ens gott, en kroppen skriker efter det..

• Bluescreen

Se på f*n, jag hittade hostmedicin (cocilliana) i skåpet. Men hur påverkar den vid ex. bilkörning?

• Carro W
    Bluescreen skrev 2007-08-06 17:28:35 följande:
    Carro W; Ja! Vad bra, det ska jag använda nästa gång jag slutar röka. Just nu är det faktiskt svårt att få i sig sitt nikotin när man bara hostar, hostar och HOSTAR. Inte ens gott, en kroppen skriker efter det..
    Nikotin är alltid gott fast den första på morgonen är lite jobbig när man är kass i luftrören...
Svar på tråden Hjälp mot rethosta?