• koje

Vad skriver man på ett kort

till en begravning? Det är en vän till oss som körde ihjäl sig på MC för ett par veckor sen. Vän och vän. Man slog några ord med honom o familjen när man sågs de bor tvärs över gatan. Har inte umgåtts. Sonen spelar i samma lag som deras son.

Vet ej om detta är bra el vad

Sov Gott XXXXXXXXX

Vila i frid

Från Fam XXXXXXXX

• Svar på tråden Vad skriver man på ett kort
  • Birgitta2

"En sista hälsning"....

• Birgitta2

Om kortet är till buketten i kapellet eller kyrkan, kan du skriva som jag föreslog. Är kortet till familjen, så bör du skriva som stiäärna föreslog.

• koje

Det ska vara till buketten vid graven. El hur hade ni gjort i annonsen står det tänk på barncanserfonden hade ni skickat blommor el gett ett bidrag. visst blommor vissnar o barncanser fonden ger vi pengar till alltid annars.

• Birgitta2
    koje skrev 2007-08-06 17:49:45 följande:
    Det ska vara till buketten vid graven. El hur hade ni gjort i annonsen står det tänk på barncanserfonden hade ni skickat blommor el gett ett bidrag. visst blommor vissnar o barncanser fonden ger vi pengar till alltid annars.
    Jag hade ändå skickat blommor med en hälsning.
  • mimaer

Hade det varit jag så hade jag gett ett bidrag till barncancerfonden, det är ju det de vill.. Dåfår du ett "kvitto" på det s kan du skicka med en hälsning.. Såna "kort" fick en vännina till mig när hennes mamma gick bort och de önskade bidrag till cancerforskningen..

• Anonym (Mamma My)

Jag hade hoppat över blommorna och lagt alla pengarna till den önskade fonden. Jag har vid likande tillfällen ringt upp fonden (Spädbarnsfonden, Cancerfonden mfl) och bett dem skriva: Till minne av N.N. Hälsningar My med familj. Är man ute i god tid hinner det komma ett kort till begravningen, annars får familjen det hemskickat efteråt. Vilket som funkar. Vissa fonder kan fixa detta över nätet, både betalning och ta emot hälsningen.

• Glass

Jag hade definitivt respekterat viljan om ett bidrag.
    Jag mår dåligt då jag ser hur mycket pengar som bara vissnar bort då de kan göra nytta istället

Jag har ingen sidfot...
  • Blivandemamman

Pengar på fond kan hjälpa många människor. Blommor kan vara kul att få med, men jag hade föredragit fonder!

• melvinsmammaanna

min kompis dog när jag var lite vi skrev bara vila i ro.

• Joppis81
    koje skrev 2007-08-06 17:49:45 följande:
    Då hade jag gett pengar till den fonden de ville ha. Det finns en anledning till varför man skriver som man gör i annonsen.
    Jag skrev så när sambon gick bort, att vi hellre ville se ett bidrag till blodcancerfonden istället för blommor.
    Då får ni ju en chans att ge en hälsning via brevet som familjen kommer att få från fonden, ni kan ju ange en personlig hälsning om ni vill.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
Svar på tråden Vad skriver man på ett kort