Svarta strömbrytare och vägguttag sökes
Japp, vi håller på att inreda med svarta detaljer men det har visat sig svårare än jag trodde så jag hoppas ni har några tips om var jag kan hitta det jag letar efter
Japp, vi håller på att inreda med svarta detaljer men det har visat sig svårare än jag trodde så jag hoppas ni har några tips om var jag kan hitta det jag letar efter
Kan ni inte måla/lacka själva då? Sprayfärg gör det snabbt o smidigt!
Bauhaus har svarta fast med krans i grått tror jag..
Är det i den gammaldags stilen? Typ bakelit (eller hur det stavas?)
Bakelit behöver det inte vara, inte heller särdeles gammeldags. Vet bara att standard vita (eller plastigt grå) blir jättefula i rummet
Vill ha nåt annorlunda, inget standard. Iofs så kanske vitt blir bäst..... men det vet jag först när jag sett några svarta *suck*
Vi har bakelitkopior, orginal är snuskigt dyrt. Köpte genom elektrikern som satte in dem.
Kanske finns här?
Kolla in ELJO serierna. Renova är runda och retro, Trend solid mer klassiska och finns bl a i svart och grått, Senso är lite mer tekniskt avancerade har jag för mig.
www.schneider-electric.se/produkter/products.asp|503|&ID=106&BrandID=2&thislevel=1#
länken funkade inte. Gå in här: www.schneider-electric.se
och kolla på ELJO apparatserier
Jag har sett på K-Rauta i Örebro, rätt dyra men grymt coola!!
Bra att jag länkade med...
Men det var eljo jag meande med!
k-rauta har! dyrt, men snyggt!!!!!!!!! men går det inte att ta loss o lacka/spraya dom som sitter... billigare o med rätt färg säkert skitbra!
Det brukar inte bli bra att måla, det skavs bort, särskilt om det är en väggkontakt till taklampan (den rör man ju ganska ofta)
Det går att beställa i vilken lampaffär som helst.Lycka till!!!!1
annars finns det en grundfärg som heter greppa för plast grejer
finns säkert på k-rauta, claes ohlsson kanske också har, vet att de iallafall har grå som ska se rostfria ut.
vi har en svart vägg i sovrummet och målade de uttag som fanns på den väggen för att de inte skulle lysa vita, nu är ju itne det några lampknappar utan uttag tilll taklampa och vanliga kontakter, men den färgen har iallafall än så länge suttit kvar.