MichaelaW: Usch, vet precis hur det känns, men jag har i alla fall inte behövt springa efter en 2-åring när jag mått så här dåligt. Jag kissade också mycket blod (för det är väl att du kissar det, inte att du blöder från slidan?) men det gick över efter 2 dygn. Jag blev ganska orolig för det kan tyda på att det gått över till njurarna, men har man inte tokont i ryggen och jätte hög feber beror det helt enkelt på att slemhinnan i urinröret är så pass irriterat att det blöder pga av trängningen.
Idag mår jag mycket bättre,penicillinet har börjat göra fungera! Jag har fortfarande lite trängningar, men det känns inte som att kissa rakblad längre. Nu har jag bara tagit 3 tabletter penicillin, alltså en dagskur, så jag hoppas det ska börja funka för dig snart! Och du - gråta får man göra, för det här gör faktiskt hemskt ont! Hoppas jag aaaaaaldrig får det här igen.
Vad gäller dina flytningar är ju svårt att veta faktiskt. Tänkte på att det kanske kan vara så att du har fått en svampinfektion? Då kan man få ökade flytnigar med en annan konsistens än vanligt... Kan varna dig att man ofta får svampinfektioner av att äta penicillin. Ett tips är att äta en youghurt med bra bakteriekultur medans du tar tabletterna, t ex Arlas "Cultura". Det ska iaf hjälpa snälla bakterier att frodas i kroppen...
Käringen: Tack för tipsen, ska absolut följa dem nu så jag inte får det här igen! Nu blir det kissa direkt efter sex, dricka sura drycker, inga tajta byxor och att hålla mig varm där nere. Förstår att den här situationen kanske inte är optimal för en befruktning så jag har inga stora förhoppningar över att bli gravid denna månad :(