• Anonym (anhörig)

hur ser en död människa ut som har hängt sig??

Har en anhörig som har tagit självmord, han hängde sig ska i morgon gå och se honom på sjukhuset och är jätterädd för detta. Hur ser man ut när man har hängt sig? har värsta bild i huvudet att det ska se hemskt ut och så

• Svar på tråden hur ser en död människa ut som har hängt sig??
  • Casper2004

vet inte om det är nån skillnad på om man hängt sig eller dött på annat vis...men jag vet att man är gul i huden iaf!

• susye

det finns ju förståss märken runt halsen pga hängningen men annars är det itne så hemskt

• Isorfidien

Det enda som troligen syns om de inte lagt något för det så är det märket efter repet eller det han hängde sig i runt halsen. Om inte det vore nog så kommer du att se att hans hudfärg kommer att vara gul/grå av något slag. Jag kan så väl se färgen framför mig men jag kan bara inte beskriva den.

Troligen kommer de att dölja bevisen från hängningen för er anhöriga. Jag tycker att du ska fråga personalen innan du går in om det går att se något eller helt enkelt fråga vad det är ni kommer att se på honom så att du är förberedd innan.

• Anonym

Förhoppningsvis kommer h*n ha ett lakan upp till hakan så man inte ser märket efter repet!

• Millsan

De "fixar" till de döda med smink så vackert så.. när vi fick komma och titta på min mormors kropp på sjukhuset så såg d bara ut som om hon sov, d hade gjort henne jättefin...

Svar på tråden hur ser en död människa ut som har hängt sig??