• MansonDust

Laddning av laptop - hur länge räcker din ?

Hur länge räcker ditt batteri i din bärbara när du surfar ? Min är helt ny men räcker ändå bara ca 2 timmar när den laddats fullt. Ska det vara så ? Verkar väldigt lite..

• Svar på tråden Laddning av laptop - hur länge räcker din ?
  • Runguska

Mitt batteri räcker drygt 4 timmar, en iBook.

• Tingelina

Jo, typ 2 timmar på min med. Det beror ju på hur mycket du använder den, har du den bara på och låter den vara så kanske den räcker längre. Men 2 timmar vid vanlig nätsurfning typ.

• vÅrTkÄrLeKsBaRn

Vet inte, den laddas varje gång jag sitter vid datorn!

vÅrTkÄrLeKsBaRn Nr 1
  • R Franklin

Beror precis på vilken typ av laptopar ni har. T.ex om det är små mobila eller större som är tänkta som ersättning till stationära med rejäla grafikkort och liknande.

• Emil i Lönneberga
    Jiie skrev 2007-08-06 20:18:54 följande:
    Max en halvtimme.
    Som min.
  • c0ol

helt olika, beror på hur många celler batteriet har, vad man har för program igång, vilken hårdvaran är osv osv, vista tar tex lite mer av batteriet pga lite kass hantering av strömspar på wlan osv, det finns en fix ute som rättar till det, men fixen är bara en beta än så länge. Min dell xps M1210 har ett 9-cells batteri och jag kör vista, det håller ca 4-5 timmar, 2 timmar för lg datorn låter helt ok

• MansonDust

Jag trodde att de höll i 4-8 timmar.. det är ju det som är pängen med en bärbar.. tycker jag.

Svar på tråden Laddning av laptop - hur länge räcker din ?