• Anonym (Olustig)

Jag älskar min man,men jag har ingen sexlust kvar...

Oh jag vore jättetacksam om någon orkar läsa och reflektera lite över min situtation... *tackar på förhand*

Jag har varit tillsammans med min man i 7 år. Vi älskar varandra innerligt och har två barn tillsammans som är födda April 05 och December 06.
    Han är min bästa vän och jag är hans bästa vän. Vi är de bästa och mest engagerade föräldrarna och ägnar all vår lediga tid tillsammans, hela familjen..
    Vi älskar att vara tillsammans och är sällan ifrån varandra..

Men vi har ett problem.. Vårt sexliv.
    När vi träffades var vi verkligen som två kåta kaniner och hade sex minst 3 gånger/dag, men det var under första halvåret och sedan glesade det ut.
    När vi träffades var han oskuld och jag var långt ifrån oskuld... Men han har verkligen blivit den bästa älskaren jag haft!
    Han är väldigt sugen hela tiden, men problemet är det att jag är det inte.

Nu kan man tro att det här började när vi fick barn, men det var innan jag blev gravid med vår äldsta dotter faktiskt. Jag vet inte vad det var som hände, men min lust minskade gradvis och har nu nästan försvunnit helt.
    Vi har senaste tre åren haft sex kanske 15 gånger (men då var jag gravid i 9+9 månader med jobbiga graviditeter...).

Problemet är alltså inte att han är dålig i sängen, för det är tvärtom! han får mig att komma varenda gång utan problem.
    Vi har förspel och han är medveten om att det tar tid för mig att bli blöt och "redo"..
    Men jag har bara ingen lust.
    Det märkliga är att jag kan tänka på att det skulle vara så underbart att ha sex och fantiserar om hur jag önskar att vårt sexliv kunde vara.. Men när jag väl ligger där så känns det bara inte bra.. Jag kan till och med tycka att det känns motbjudande när han smeker mig över hela kroppen och kysser mig, så det är inte själv penetreringen som bekymrar mig..
    Men det lustiga är att om jag bara ligger där och "Biter ihop" (vilket låter hemskt, så illa är det inte, men jag hittar inget bättre ordval...) så efter en stund så brukar lusten infinnasig och jag blir böt och kåt..
    Men jag har liksom aldrig lust från början, vilket känns supertrist..

Tidigare har jag onanerat själv ett par gånger i veckan, men senaste månaderna har jag tappat intresset även för det.

Jag brukar prata med min man om allt, allt. Och tidigare har vi disskuterat mitt problem.. att jag har minskad sexlust. Men han är alltid cool och säger att det blir säkert bättre bara barnen blir äldre, eller bara jag stressar ner osv..

Ibland känns det som att jag haft så mycket sex i tonåren att jag tröttnat på sex. Jag är liksom mättad... Medan han säger att jag är ju den enda han kommer att sex med och då känner jag ju ännu större press att försöka komma till skott minst 1 gång/veckan. Jag menar i dagsläget är det ju typ 1 gång var tredje månad om vi har tur och det kan ju omöjligen vara normalt...

Jag älskar min man oerhört och vill verkligen dela mitt liv med honom och ingen annan.. och nu börjar jag bli uppriktigt orolig för mig själv. Varför vill jag inte ha sex med mannen i mitt liv??

• Svar på tråden Jag älskar min man,men jag har ingen sexlust kvar...
  • Anonym (yosister)

Å vad jag vet vad du talar om. du är absolut inte ensam. Det jag tycker låter bra är att om du ändå går med på att ha sex så kan du bli sugen och kåt efter ett tag. Varför inte tagga ned dina förväntningar på hur du "ska" känna det i början när ni har sex?
    Min man tycker att sex är jätteviktigt - det är hans kärleksspråk, dvs han känner att jag älskar honom när jag tar mig tid att älska med honom. Jag har bestämt mig för att eftersom jag älskar honom så mkt så säger jag i princip aldrig nej, om jag inte mår dåligt (är för tillfället gravid). På ren vilja har jag sex med honom och han är precis som din man en otroligt öm och utgivande älskare som vill att jag ska ha det skönt. Och oftast så kommer jag oxå "in i det" och blir skönt tillfredsställd, men ibland inte. Och efteråt är jag glad ändå, för jag vet att jag gjorde det för att jag älskar min man och han känner sig älskad av det jag gör.

Jag kan inte råda dig medicinskt, men jag tycker att du borde prata med ngn om detta och fråga vad man kan göra.men om ingen hjälp finns, så är det bara att acceptera hur du känne roch tills det ändrar sig "bli den utgivande partnern". Kram och lycka till!

• Anonym (förstår)

brukar ni kramas mycket. Pussas och hålla om varandra utan att det måste leda till sex. Jag och min man säger alltid älskar dig till varandra när någon går iväg till jobbet eller när vi går och lägger oss. Vissa skulle säkert säga att vi nöter ut frasen men jag tror att det fogar ihop oss. Hur gör du pussar du på honom och ger honom spontana kramar då och då. Börja göra det ofta även fast du kanske inte "känner för det". Ger han dig komplimanger? Eller låter ni bara livet gå förbi. Man kan inte bara sköta närhet i sängen. Jag tror att man måste vattna hela tiden. Jag har oxå precis som du perioder då jag verkligen inte har någon lust men den kan vakna när man väl håller på men precis som du så vill man ju gärna känna sig upphetsad redan innan. Dessutom fick jag mer lust när jag slutade med P-piller för dessa piller var ett preventivmedel bara att äta dem fick knappt någon lust alls. Men som sagt rör vid varandra mycket utan att det måste leda till sex varje gång.
    lycka till

• Anonym

Ååh.,känner igen mig helt o vet inte heller hur jag ska göra för att ändra på det. Önskar att jag hade ett vettigt svar till dig som jag även kunde ge till mig själv.
    tror nog som hon över mig här skrev att närhet överhuvudtaget är jätte viktigt för ett förhållande. Jag känner att vi helt slutat med sånt oxå. Säger inte "jag älskar dig" speciellt ofta längre och kramar o pussar är väldigt sällsynt!
    Ska nog ta tag i det här.....

• Anonym (Samma här)

Jag känner nästam lika dant som du. Har nästan aldrig lust o kan oxå känna att de blir en motbjudandesituation när han smeker mig osv. o jag får också lust ibland men om han tar initiativet då så blir de nästan alltid att jag inte vill sen ändå o jag evt inte varför de blir så ...Om jag vid de tillfällena får ta initiativet så brukar de gå bra...(så jag kankse e en dominant kvinna som vill bestämma, men de funkar ju inte heller i längden att jag ska börja varje gång då jag kankse har lust 1gång varannan vecka o han alla dagar i veckan.)
    Där emot har jag blivit väldigt atraherad när man vart ute på krogen o okända män smekt en. har aldrig varit otrogen då jag älskar min man, men lusten har ju funnits där...tom så att jag gått runt o tänkt på männen jag träffat efteråt...*Jobbigt värre*
    Varför finns den inte alltid när mannen i mitt liv smeker mig???

Vi får kämpa på!!!

• Anonym (jag med)

Kännt PRECIS exakt det du beskriver under så många år. Av p piller direkt noll sexlust, av hormonspiral gradvis nergång för att resultera i samma sak. Minipiller och ammning, ja samma resultat. Här får det bli kondom, och gissa om jag mår underbart av att få känna lust igen. Någon vecka efter att jag slutat amma och var hormonfri från preventivmedel fick jag sådan lust att det kändes som om vi var tillbaka där vi började (flera ggr per dag).

Tar du hormonella preventivmedel? De flesta av mina vänner säger ungefär samma sak och har vid närmare trettio års ålder insett att det inte fungerar med hormoner.

• Anonym (Olustig)

Oh va skönt (eller det är tragiskt egentligen...) att jag inte är ensam...

Jag äter inga ppiller eller så, men jag ammar och det är ju också en hormonell omställning. Dessvärre så började minskade lusten att infinna sig redan innan jag blev gravid...

Hur reagerar era män?
    Har ni sex trots att ni egentligen inte är sugna?
    Hur ofta har ni sex?
    Hur länge har ni haft minskad lust?

• Anonym (Nicky)

Mm samma här. Vi diskuterade faktiskt vårt sexliv för några dagar sen. Han tycker att vårt sexliv står helt still och vill vidareutvecka det medans jag inte han nån sexlust alls...

Jag ammar oxå så jag hoppas att det ligger mycket i det, men... usch va hemsk man känner sig när man känner att det är jobbigt när han gör sina försök att kåta upp en och jag bara stör mig på honom!

• Anonym (Samma här)

Du e långt ifrån ensam!
    Jag ammar inte, gjorde det endast få dagar i början, sonen e nu 1 år. Vi har haft sex kanske 3 ggr sen i början av graviditeten......Lusten finns inte hos mig. Känns som de skulle inte göra mig nåt om jag någonsin hade sex igen just nu men vill ju ha ett syskon oxå!
    Jag äter Yasmin, men ska sluta snart, får å se om det gör nån skillnad, fast jag hört att det ska vara mindre hormoner i dessa....

• Anonym (yosister)

Vi har sex ungefär tre gånger i veckan, ibland mer (jag är höggravid!). Allt för att min man så gärna vill och jag vill så gärna att han ska få det som betyder så mkt för honom. Jag tycker att det går jättebra och det är absolut ignen pina. Visst det är en liten självuppoffring när man inte själv är så sugen, men det är ju mysigt och jag får vara nära min man.

Jag väntar nr 2 och har haft minskad lust sen strax innan jag blev gravid med första och ändå tills nu. Att säga att jag inte har nån lust alls är fel, men jag känner mig ärligt talat så bekväm att jag inte orkar ha sex för det är så... bevärligt ibland.

MIn man vet om hur jag känner det och tycker att det är så tråkigt eftersom han önskar att jag skulle njuta lika mkt som han gör, men han tvingar mig aldrig till ngt och tar ett nej för ett nej även om jag vet att han blir lite besviken. Nu njuter ju jag väldigt mkt v sex ändå när vi väl älskar, men jag är inte särskilt sugen innan vi har sex om man säger så.

• Fred

när min sambo ammade hadde hon ingen sexlust, eller väldigt minskad lust...

nu är det som förut = kanon

Svar på tråden Jag älskar min man,men jag har ingen sexlust kvar...