Jag älskar min man,men jag har ingen sexlust kvar...
Oh jag vore jättetacksam om någon orkar läsa och reflektera lite över min situtation... *tackar på förhand*
Jag har varit tillsammans med min man i 7 år. Vi älskar varandra innerligt och har två barn tillsammans som är födda April 05 och December 06.
Han är min bästa vän och jag är hans bästa vän. Vi är de bästa och mest engagerade föräldrarna och ägnar all vår lediga tid tillsammans, hela familjen..
Vi älskar att vara tillsammans och är sällan ifrån varandra..
Men vi har ett problem.. Vårt sexliv.
När vi träffades var vi verkligen som två kåta kaniner och hade sex minst 3 gånger/dag, men det var under första halvåret och sedan glesade det ut.
När vi träffades var han oskuld och jag var långt ifrån oskuld... Men han har verkligen blivit den bästa älskaren jag haft!
Han är väldigt sugen hela tiden, men problemet är det att jag är det inte.
Nu kan man tro att det här började när vi fick barn, men det var innan jag blev gravid med vår äldsta dotter faktiskt. Jag vet inte vad det var som hände, men min lust minskade gradvis och har nu nästan försvunnit helt.
Vi har senaste tre åren haft sex kanske 15 gånger (men då var jag gravid i 9+9 månader med jobbiga graviditeter...).
Problemet är alltså inte att han är dålig i sängen, för det är tvärtom! han får mig att komma varenda gång utan problem.
Vi har förspel och han är medveten om att det tar tid för mig att bli blöt och "redo"..
Men jag har bara ingen lust.
Det märkliga är att jag kan tänka på att det skulle vara så underbart att ha sex och fantiserar om hur jag önskar att vårt sexliv kunde vara.. Men när jag väl ligger där så känns det bara inte bra.. Jag kan till och med tycka att det känns motbjudande när han smeker mig över hela kroppen och kysser mig, så det är inte själv penetreringen som bekymrar mig..
Men det lustiga är att om jag bara ligger där och "Biter ihop" (vilket låter hemskt, så illa är det inte, men jag hittar inget bättre ordval...) så efter en stund så brukar lusten infinnasig och jag blir böt och kåt..
Men jag har liksom aldrig lust från början, vilket känns supertrist..
Tidigare har jag onanerat själv ett par gånger i veckan, men senaste månaderna har jag tappat intresset även för det.
Jag brukar prata med min man om allt, allt. Och tidigare har vi disskuterat mitt problem.. att jag har minskad sexlust. Men han är alltid cool och säger att det blir säkert bättre bara barnen blir äldre, eller bara jag stressar ner osv..
Ibland känns det som att jag haft så mycket sex i tonåren att jag tröttnat på sex. Jag är liksom mättad... Medan han säger att jag är ju den enda han kommer att sex med och då känner jag ju ännu större press att försöka komma till skott minst 1 gång/veckan. Jag menar i dagsläget är det ju typ 1 gång var tredje månad om vi har tur och det kan ju omöjligen vara normalt...
Jag älskar min man oerhört och vill verkligen dela mitt liv med honom och ingen annan.. och nu börjar jag bli uppriktigt orolig för mig själv. Varför vill jag inte ha sex med mannen i mitt liv??