vad är bäst?
Vad är igentligen bäst för barnen? Jag har en bonuspojke på 4 år och vi har nyss fått ett gemensamt barn jag och min sambo. I vår kommun har de som "regel" att jag inte får ha bonusen mer än 15/tim i veckan. Och vi har gjort så att han går där mellan 13-16 varje dag mån-fre. Vi vaknar vid 9 tiden, äter frukost ... min sambo hittar på lite med sin son innan han lämnas på dagis. Jag hämtar honom vid 16.00 sedan så lägger han sig vid 19.00.
Förut har vi haft honom när sambon jobbar dag! och då har sambon lämnat sonen vid 7... sen har han varit där till 16. Men hade inte denna regel funnits så hade vi nog gjort som så att jag hämtar honom tidagare efter lunch!
Men jag sitter här nu ganska klyven. Skulle vi ha honom dagveckorna om vi fick ha honom mer än 15 tim på dagen? Jag vet inte, vad tror ni är bäst för ett bonusbarn!?
Han verkar ju må bra, och har mått bra även när han gick mer på dagis.
Jag vill ju bara göra det som är bäst för alla, och jag hoppas att detta är en bra lösning vi har!
Så skit nu i alla regler hit och dit! vad är det ni tror är bäst för ett bonusbarn och det biobarn som nu kommit till?