• Linda1976

Vilken Reima till en 2,5 åring?

Hej!

Är i färd med att kolla overall till dottern som i vinter kommer att vara 2,5 drygt. Vilken ska man välja? Den för ca 900:- med kudde i rumpan eller den för 1700:- som går att torka i torkskåp. Bor i Göteborg så det är ganska slaskigt för det mesta, och dottern går på dagis.

Förra året hade hon en Reima för 900:- men så var hon ju inte så rörlig, dvs blev inte så våt. Tips?

Tack på förhand!

Linda

Det finns inga synder, förutom dumhet.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 09:03:23:
    Glömde: Och storlek? Dottern är ca 93-94 cm och har 98 i kläder just nu, men kan även ha 104 i vissa "små" tjejkläder.
  • Svar på tråden Vilken Reima till en 2,5 åring?
  • Rickeby

Personligen tycker jag ballongmodellen med värmekuddar i rumpan (kostade 1395 här förra året...) är den bästa. Ok, den går inte att torka i torkskåp och svenska vintern är ganska blöt men den blir inte blöt rakt igenom, bara på utsidan och jag tycker att de lätt har torkat till på ett par timmar i rumstemperatur, så min 2,5 åring får en sådan i år igen

• DiskoDagny

Ursäkta att jag lånar din tråd TS men jag har också gått och funderat på vilken Reima man ska köpa i år.
    Har funderat på den som går att torka i torkskåp men nu blev jag lite osäker. Är den sämre på att hålla vätan ute än ballongmodellen?
    Och dessutom, finns inte ballongmodellen i torksskåpsmaterialet? Det är så behändigt med den extra vidden så man slipper bryta armar och ben av det stackars lilla livet för att få in dom i overallen med tjocktröjor och underställ och halsdukar och allt annat som ska in!

• Linda1976

Lurigt! Jag ska ut och spana imorgon, undrar ifall de fått in dem än? Ska kolla Guppi och Åhlens City, vet att de hade många förra året.

• game set match

Sonen som är i samma ålder har fått en vanlig Reima som går att köra i torksskåpet. Tycker det är smidigast för honom att röra sig i.

• game set match

Ska kanske tillägga att han fick 104 på sin overall.

• Linda1976
    game set match skrev 2007-08-07 12:23:48 följande:
    Ska kanske tillägga att han fick 104 på sin overall.
    Men är inte 104 väldigt stort? De är ju stora i stl?
  • game set match

Han är ca 95 cm lång och när jag provade den för kanske en månad sedan så satt den bra med nävtag i grenen. Lite extra fanns det då men inte så mycket.
    Men han har lång överkropp.

• Linda1976

Hm, får väl dra med ungen och prova

• Marlene B

Jag skulle köpa den dyrare på rea och i storlek 98.

• game set match

Gör det för det är ju lite beroende på kroppsform/-fördelning... Som sagt sonen är ca 95 och har lång överkropp. 98 funkade inte på honom om man vill att den ska räcka hela vintern.

• 3barnsmamma79

jag skulle ta 92 reimas storlekar är enormt stora.

• Linda1976
    CloudBerry skrev 2007-08-07 12:37:02 följande:
    Jag skulle köpa den dyrare på rea och i storlek 98.
    Men nu är det väl inte nån rea?
  • Champis

Oj, jag som funderar på att köpa en 98 till min 3- åring. Hon kommer vara 105 lång i mars. Då lär hon Inte behöva overall mer. Enligt vad jag lätt upp borde det räcka. får se när hon provar. Någon här som köpt på reimashop.se?

• Vilmagbg

Jag skulle råda dig att köpa den som går att torka i torkskåp om du inte vill köpa fler overaller. På förskolan som jag jobbar går vi ofta ut 2 ggr per dag och då har de overaller som inte tåltorkskåp inte hunnit torka. Även om det är Reima & Po.p overaller som sägs ska torka fort så har dom ofta muddar som inte torkar.

Dessutom finns ju risken att någon hänger in den i torkskåpet " i farten". På sonens förskola var det en vikarie som gjorde det och overallen blev förstörd.
  • Linda1976

Har nu varit och kollat! Färgen Alice ska ha hade inte kommit, men den är på G. Det blir Reima tec +, i stl 98 (den var rejält stor till henne).

Kollade lite på reimashop.se men jag tycker det är svårt att se ut matchande vantar och mössa! Alice ska ha rosa/grå overall, och det finns ju massor av nyanser på mössor tex. Nej, jag väntar till Guppi får in, de lovade att ringa såfort de packat upp dem.

Svar på tråden Vilken Reima till en 2,5 åring?