Är solkrämen gammal?
I mars förra året köpte jag massvis med solkräm då vi åkte utomlands. Är den gammal nu? Står inget bfd på flaskorna. Den luktar som den ska och den är normal i konsistensen.
Någon som vet?
Den är till mina barn.
I mars förra året köpte jag massvis med solkräm då vi åkte utomlands. Är den gammal nu? Står inget bfd på flaskorna. Den luktar som den ska och den är normal i konsistensen.
Någon som vet?
Den är till mina barn.
Jag har hört att man inte ska använda förra årets solkräm, för den blir sämre om den får stå länge. Jag har själv använt ett år gammal solkräm, men om det är till barnen kanske det är värt att lägga de extra kronorna på en ny kräm, för säkerhets skull.
Annars kan säkert Apoteket svara på den frågan.
Solskydd med kemiska filter blir lätt gamla. Solskydd med fysikaliskfilter blir kanske sämre i konsistensen, men det fysikaliska ska va samma.
Tack för svaret. Ja det är därför jag frågar, hade den varit till mig så hade jag kletat på mig men man vill ju inte smörja in ungarna om den inte hjälper eller inte ger fullgott skydd. Får ta och kasta alla 6 flaskorna och köpa mig en ny.
brukar stå bästföre i kanten, som i fogen på tuben..en av våra från förra året had einte gått ut än så den har vi använt i år.
Jag har aldrig sett ett bästföredatum på mina flaskor, men där emot står det 12 mån när den är öppnad är det kanske det ni mennar. Man vet ju heller aldrig hur länge de har stått i butikerna.
Jag brukar ha solkrämer några år och är noga med att de inte står i solen utan ligger oftast i en liten kylbag när vi är ute. De har funkat jättebra alla år.