• Sparkle

Vad kostar det att reparera fönster?

Nån som är kunnig inom detta område?
    Vi har köpt hus, men upptäckte att fönsterkarmarna var dåliga nu. Det håller säkert ett tag till men vill få det gjort innan det händer en olycka. Ni som renoverat, lagat eller bytt fönster. Vad gick det på för er?

• Svar på tråden Vad kostar det att reparera fönster?
  • Sparkle

Ingen som kan hjälpa mig?

• ssssofia

Jag pratade med en snickare idag om att byta hela fönstren, han sa att man får räkna med 2000 kr. per fönster. Men då är det ju helt nya, vet inte vad det skulle kosta att bara reparera.

• Sparkle

Ok, det lät inte så dyrt då, dom fönstren jag har tittat på kostar minimum 2500 o då tror jag att de var små fönster. Ska ta dit en snickare imorn o se vad han säger om det.
    Hoppas jag kan få lite fler svar här i tråden.

• Baby T

vi har precis bytt fönster... vill man ha vrid/ vändbara 3glasfönster så kostar dom MINST 4000 kr styck... fast fönster är billigare.... men man ska ju kunna putsa dom utan problem...

• Sparkle

Baby T Vad kostad dina fönster? stpris och fick ni nåt paketpris på dom?

• Baby T

sen kommer ju till kostnader för lister runt omkring fönstret på in o utsida... plåtar mm.... men jag hade satsat på att byta.... att byta ut EN ruta kostar ca 600-800kr... o då sitter där ju 4 rutor på ett fönster oftast....

• Champagne

Vi bytte fönster i hela huset och det gick lös på 56000kr för 13 fönster (Traryd, aluminiumbeklädda fönster, vridbara med spröjs). Sen har vi beställt skjutdörrsparti för ca 30´000kr till vardagsrummet.

• Baby T

vi köpte faktiskt beg fönster 3glas i nyskcik för 1000kr st på byggåtervinningen. men www.varbergtra.se ska vara absolut billigast i sverige... annars kolla på blocket.se ... där finns oxå 3lasfönster om man vill komma billigare undan... men är helt säker på att ni kan låna på banken om ni vill byta fönster... de höjer ju värdet på huset AVSEVÄRT... att bara byta rutorna på de gamla bågarna höjer ju inte värdet...3glas är dessutom väldigt energisparande.... släpper inte ut så mycke värme på vintern...

• Sparkle

56000 det var en del det. Vi har räknat att vi har 7stora (normalstora alltså) och 3små (2vindfönster o en liten fönsterglugg på toan.
    Funderar me på ha aluminium.  Har bara 2 rutor i mina fönster.

Svar på tråden Vad kostar det att reparera fönster?