• Deeva

Kassa frysningsregler på Fysiken, Gbg

Jag har gymkort på Fysiken i Göteborg och börjar känna att jag inte kan utnyttja det riktigt som jag vill så jag var där igår för att frysa kortet. Då har dom ändrat sina frysningsregler så man får frysa kortet max 3 månader. Inga undantag. Whatsoever.
    Jag frågade vad som händer om man bryter benet och är gipsad i flera månader t.ex men fick bara svaret "Vi har våra frysningsregler".
    Efter lite diskussion fick jag dock numret till deras ansvarige så jag ska prata med honom, men det känns som om jag kan se mig i månen efter någon dispens. Fan vad surt. Korteländet kostar 4500 kr/år och det kommer definitivt vara mer än 3 månader som jag inte kan utnyttja det fullt ut.
    Borde naturligtvis ha kollat de nya frysningsreglerna noggrannare, men hade inte en tanke på att det skulle vara så här kinkigt.
    Kollade bla Sats också och där verkar det finnas betydligt större flexibilitet.

• Svar på tråden Kassa frysningsregler på Fysiken, Gbg
  • gloss

tråkigt att dom inte tänker längre än så... Men ett alternativ är ju att sälja kortet på tex blocket. Det gjorde jag med mitt friskiskort när jag flyttade till en annan stad. Visst man får ju inte tillbaka alla pengar, men bättre lite än inget

• Deeva

Ja, kommer nog försöka kränga det om jag inte kan övertala dom till lite lite längre frysningstid. Det gör inte så mycket om jag inte får tillbaka 100% av pengarna, det kan man nog inte räkna med om man säljer vidare kortet, men just nu känns det mer som en princip att inte behöva ha mer med Fysiken att göra

Svar på tråden Kassa frysningsregler på Fysiken, Gbg