• Nalle Puh73

Bästa dammsugaren för en småbarnsfamilj med hund.

Jaha, så verkar dammsugaren ha gjort sitt. Sambon sitter och skruvar i garaget men jag tvivlar på att han får igång den, den var ju stendöd.
    Kikade lite på nätet på olika dammsugare men det är ju en djungel.
    Behöver en dammsugare som inte ger upp när den möter drivorna av sand i hallen som föjlt med in från sandlådan eller alla hårtussar efter vår hund som just nu bestämt sig för att lösa mer hår än resten av kvarterets hundar tillsammans
    Vilken dammsugare har ni och är ni nöjda. Klarar den mina krav

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Svar på tråden Bästa dammsugaren för en småbarnsfamilj med hund.
  • Grenna

Om ni bor i hus: centraldammsugare med sockeluttag på strategiska ställen typ köket. Här har vi små & stora barn, hundar och katter och så maken då som drar in både det ena och det andra. Dammsugaren går nästan varje dag.

• Lokesmamma

Vi har en electrolux ergo space tror ja den heter e super bra o den håller för allt hundhår. Vår hund fäller hur mycket som helst(man undrar hur han fortf kan ha hår kvar. Man kan också justera styrkan på dammsugarn o ställa in längden på dammsugeröret som man håller i.

• madeleine031

Nilfisk Advance GD 930 kan jag starkt rekomendera. Tål väldigt mycket "stryk". Vi har damsugit i princip allt utom vatten med den. Börjar den suga dåligt så är det bara att byta påse (vilket är väldigt enkelt) så är den som vanligt igen. Filter behöver man inte byta alls ofta. Kostar ca 5000kr +moms (dvs ca 6200kr) om jag inte minns helt galet.

• Nalle Puh73
    madeleine031 skrev 2007-08-07 14:39:08 följande:
    Nilfisk Advance GD 930 kan jag starkt rekomendera. Tål väldigt mycket "stryk". Vi har damsugit i princip allt utom vatten med den. Börjar den suga dåligt så är det bara att byta påse (vilket är väldigt enkelt) så är den som vanligt igen. Filter behöver man inte byta alls ofta. Kostar ca 5000kr +moms (dvs ca 6200kr) om jag inte minns helt galet.
    Låter toppen, men den var lite väl dyr tyvärr.
  • Nalle Puh73
    Grenna skrev 2007-08-07 14:33:54 följande:
    Om ni bor i hus: centraldammsugare med sockeluttag på strategiska ställen typ köket. Här har vi små & stora barn, hundar och katter och så maken då som drar in både det ena och det andra. Dammsugaren går nästan varje dag.
    Hade vi byggt nytt så hade det nog varit ett bra alternativ, men lite väl stor jobb att börja bygga och dra in när man bor i ett lädre hus.
    Lokesmamma skrev 2007-08-07 14:36:07 följande:
    Vi har en electrolux ergo space tror ja den heter e super bra o den håller för allt hundhår. Vår hund fäller hur mycket som helst(man undrar hur han fortf kan ha hår kvar. Man kan också justera styrkan på dammsugarn o ställa in längden på dammsugeröret som man håller i.
    Den ska jag kolla upp.
    Fattar inte heller hur det kan finnas hår kvar på hunden. Man dammsuger, han går förbi och då ser det likadant ut igen med hår. Borde kanske satsat på nakenhund istället
  • Lokesmamma

Ja de e sjukt jag dammsugar varje dag vi bor s¨dumt nu men ska flytta snart så ska spärra av så de blir "hundfritt" område där min son sen kan krypa. Denna dammsugarn vi har kostar runt 2000. men det är ju en som håller i flera år.

• Grenna

Fast vi bor i ett gammalt hus och det var inga problem. Förutom att vi behöver två uttag på varje våning för att nå överallt.

• Nalle Puh73
    Grenna skrev 2007-08-07 15:20:09 följande:
    Fast vi bor i ett gammalt hus och det var inga problem. Förutom att vi behöver två uttag på varje våning för att nå överallt.
    Men måste man inte dra slangar i väggar och sånt? Har inte riktigt koll på vad som behövs.
    Vi behöver en dammsugare helst igår Snavar snart på hundhårstussar och drivorna av smulor i köket .
  • madeleine031

Men slå ut det på hur länge du kommer att ha den så blir den inte så dyr. Har man den bara i hemmet så kommer den att hålla lääänge. Jag "stötte på" en gubbe som hade haft sin Nilfisk sen 70-talet tror jag han sa. Så dom gör verkligen grejor som håller. Tycker verkligen du ska fundera på det ändå. =) Här är en länk, kolla sidan 13: www.nilfisk-advance.se/upload/maskinkatalog_07_se.pdf

Nalle Puh73 skrev 2007-08-07 14:52:34 följande:
    Låter toppen, men den var lite väl dyr tyvärr.
  • principisessan

vi har electrolux ultra silencer.. är inte så jätebevandrad bland vilka dammsugare som ska vara bäst men denna funkar bra för oss, har haft 2 katter tidigare och hund, nu har vi bara hund kvar men den funkar bra med att få bort hår iallafall.. finns även ett extra munstycke att köpa till som är just till hår, vi har inte köpt den men det kanske kan vara nåt.

• MajaMaria79

Miele har vi och jag älskar den. Två vuxna, två barn och tre katter. Det blir en del att dammsuga. Men den är toppen. det blir rent och fint och den är pålitlig. Kostar runt 2000 kr

Svar på tråden Bästa dammsugaren för en småbarnsfamilj med hund.