• AnnaGBG

Ge bort ett träd i bröllopspresent?

Vi ska snart på bröllop och jag tänkte att man kunde ge dem ett träd i bröllopspresent. De håller på att bygga hus, så dels behövs ju lite pynt i trädgården plus att jag tycker det är sött med ett träd som de måste vårda så som sitt äktenskap (jada-jada )

Men vad ska man köpa för träd...? Fruktträd...? Men tänk om det aldrig blir någon frukt? Är inte det lite symbolisk katastrof?

Och kan man ens plantera fruktträd nu?

• Svar på tråden Ge bort ett träd i bröllopspresent?
  • Pikku Enkeli

Jodå, man kan plantera fruktträd nu. Vilken underbart söt idé!

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Luffarmor

Min bror o hans fru fick ett jättefint äppelträd i bröllopspresent o det var jätte fint

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • AnnaGBG

Åh, vad bra att det skulle funka! Trist om man inte skulle kunna få det i jorden menar jag

Jag har inte hört om någon som fått eller gett det förut. Vi satt och pratade om presenter och då sa min 3-åring att vi skulle köpa ett träd... Så det var ju hans idé.

• Glimmerfall

Åh vilken underbar idé! Vi som sitter och filurar på vad vi ska ge sambons syster när dom gifter sig i oktober.

Kan man ge ett träd även då eller det är för sent på säsongen liksom?

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • K L A R A

Jag och min man fick ett äppelträd i aug förra året i bröllopspresent. Det är en jättebra present tycker jag, nyttig samt symbolisk! Man får ju idag även garanti på växter ifall den skulle "dö" även om man skött den på rätt sätt.

• Ananaspaj

Vi gav bort ett träd i bröllpspresent i somras. De har dock inte fått trädet än då de nyss flyttat in i sitt nya hus. Ska få det nästa helg. Det är en Rosenhagtorn. Enligt trädgårdsmästaren så kan man plantera alla de träd som de säljer nu så länge det inte är nattfrost varje natt eller tjäle.

• lilarina

hej vi va på bröllop hos min mans syster,vi köpte ett plommon träd,,,köpte en fin present påse som ja fyllde med plommon hittade en jättefin dikt på nätet"plomonad,jag vill gå på plommonad"hihi jätte uppskattat,,o vi fick plommon garanti,,
    kram mej

• Kanelflicka

Vi köpte ginkoträd i bröllopspresent. Det var lite symboliskt efter son det var två stammar som har slingrat ihop sig...

• Moparwoman

Familjeträd är också roligt att få. Det är alltså ånär de ympar in olika sorters äpplen på ett och samma träd. Jag har 4 olika sorter och alla får de äpplen under olika tider på året. En sort är tidig och en sort är mycket sen!

• Glimmerfall
    lilarina skrev 2007-09-11 08:25:33 följande:
    hej vi va på bröllop hos min mans syster,vi köpte ett plommon träd,,,köpte en fin present påse som ja fyllde med plommon hittade en jättefin dikt på nätet"plomonad,jag vill gå på plommonad"hihi jätte uppskattat,,o vi fick plommon garanti,,kram mej
    Åh jag hittar inte dikten....Har du den kvar?
    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • lilarina

hej ja jag skickar dej dikten,kram mej

• LadyK

Hej!
    Vi gav bort ett äppleträd med 4 olika sorter på för 2 år sedan.
    Blev mycket frukt redan förra året. Det var lite dyrare eftersom det var 4 ympningar(heter det så?)och kostade ca 700:- då på handelsträdgården.
    Brudparet fick även plommonträd och en vinranka av andra gäster.
    Hoppas bröllopet blir trevligt!

Svar på tråden Ge bort ett träd i bröllopspresent?