Säng
Vilken säng har ni till era barn efter spjälsängen?
Jag kan bara komma på IKEA att titta på. Men några andra sängar finns det väl i landet? Tips mottages tacksamt.
Vilken säng har ni till era barn efter spjälsängen?
Jag kan bara komma på IKEA att titta på. Men några andra sängar finns det väl i landet? Tips mottages tacksamt.
TVååringen har fortfarande spjälsängen. Vi har tagit bor en sida och satt en sängbräda från IKEA på kanten.
Annars kan man ju hitta sängar i vilken möbelaffär som helst. eller varför inte kika på blocket, där finns lite udda modeller ibland.
När dottern var knappt två år bytte vi säng åt henne. Hon har nu en vanlig 120*200 cm säng (vi hade en sådan som inte används så då fick hon ha den istället för att vi skulle köpa en ny). Har tagit av benen och lagt resårmadrassen direkt på golvet. Funkar jättebra. Hon har trillat ur en gång men slog sig inte.
Sängen är en Sultan från IKEA med en 5cm bäddmadrass på.
Ja så funderade vi oxå på att göra. Men så ska vi ha en liten nästa år tänkte vi och då känns det bättre att dottern får byta säng i god tid innan bebisen kommer.
Blocket är en bra ide till inspiration men jag vill ínte ha en begagnad säng till henne.
Man kan ju alltid köpa ny madrass.
Skydiver; ja så kunde man gjort. Men vi har ingen säng som står oanvänd så vi lär köpa en oavsett.
Dorotea; Ja ny madrass kan man ju köpa, det är sant.
Fler tips mottages med glädje.
Nu är ju IKEAs nya växasäng faktiskt riktigt snygg tycker jag så möjligt blir det den iallafall. Men vore roligt med lite alternativ.
Vi kommer att köpa en riktig (vuxen 90x200)säng till sonen. Då får vi en extra bädd om någon skall sova över.
Den största fördelen med en stor säng är ju att man själv kan ligga bekvämt när man nattar och om hon vaknar på natten och vill ha sällskap en stund.
Precis. Det saknar jag med spjälsängen. Men han får ha den ett tag till.