• Sötnosmamma

Leksaker till 15 månaders...............

Hej!! Undrar lite vad era 15 månaders barn (mest pojkar) har för leksaker och vad dem tycker är roligt att leka med?? Har lite idetorka för jag tror våran son behöver lite nya saker!! Lite råd och tips skulle vara bra!!

• Svar på tråden Leksaker till 15 månaders...............
  • Åsa Ystad

Dragleksaker? Plocklåda? Sådan leksak där man trycker på knappar och figurer hoppar upp?

• Tettan

Mina grabbar har börjat stapla klossar ovanpå varandra och är sååå stolta.

De är 16 månader gamla.

• Tonx

Inte för att vara sån, men är det någon skillnad på pojkar och flickor och vad de leker med, förutom när föräldrarna styr?

Min tjej är visserligen lite äldre, men hon har haft samma favoriter rätt länge, Ett pussel, en traktor, en babydocka, ritblocket och pennor, böcker och sånt.

Annars är det roligaste helt enkelt en hink med vatten!

• Tettan
    Tonx skrev 2007-08-07 14:34:09 följande:
    Inte för att vara sån, men är det någon skillnad på pojkar och flickor och vad de leker med, förutom när föräldrarna styr? Min tjej är visserligen lite äldre, men hon har haft samma favoriter rätt länge, Ett pussel, en traktor, en babydocka, ritblocket och pennor, böcker och sånt. Annars är det roligaste helt enkelt en hink med vatten!
    I den åldern tror jag inte att det är någon skillnad på pojkar och flickor, även om jag har sett att pojkarna i större utsträckning fascinerats av bilar med hjul på och förstått hur de ska köras.
  • Mammann

Tänkte oxå precis på dragleksaker och klossar. Då finns det både såna som man drar efter sig snöre. och såna på stång som man puttar framför, och olika sorters vagnar att dra efter sig som man kan lägga saker i. Eller en Micki-vagn helt enkelt. ...
    Olika sorters väskor går alltid hem oxå!!
    mmm såna där små tåg/bilar som de kan sätta sig på och putta sig framåt är oxå kul!
    Bobby-car
    . Leksaks-telefon.
    Olika fisher-price prylar som låter, bondgårdar och stora långtradare och grejer...
    Och en docka förstås. Från 1 år såborde varje barn ha en docka har jag hört, för det är bra för kroppsuppfattningen. Mina har älskat dockor i den åldern. att ha någon som är mindre än sig själv, att peta i ögonen med mera.
    Även servis-prylar är bra, de gillar att duka. En liten spis att laga maten på är oxå kul från 1,5 iallafall.
    hm, kanske inte alla som leker med detta vid 14 månDER, men vid 16-18 så borde det funka.

• Tonx
    Tettan skrev 2007-08-07 14:36:17 följande:
    I den åldern tror jag inte att det är någon skillnad på pojkar och flickor, även om jag har sett att pojkarna i större utsträckning fascinerats av bilar med hjul på och förstått hur de ska köras.
    Jag tror inte att det skulle vara någon större skillnad om vi växte upp på lika villkor och behandlades lika. Då skulle man kunna se individer, inte kön
  • Tettan
    Tonx skrev 2007-08-07 14:38:50 följande:
    Jag tror inte att det skulle vara någon större skillnad om vi växte upp på lika villkor och behandlades lika. Då skulle man kunna se individer, inte kön
    Det är mina egna barn jag jämför, och de växer upp på lika villkor. (Iaf i den åldern) Snarare att grabbarna har mer "flicksaker" att leka med eftersom de även ärvt leksaker från storasyster...
  • AnnaGBG

min 16-månaders älskar tandborstar, bollar och saker han kan köra framför sig( eller dra omkring på). Typ dockvagn, minigräsklippare osv.

• Zizter

Min pojk på 14,5 månader älskar dragleksaker, klossar, BOLLAR och grejjer som låter.. alltså som man kan trycka på å så kommer de melodi eller nåt.. fast just nu går han här och bär och flyttar på ALLT som finns tillgängligt!!

Vem behöver dokusåpor när familjeliv.se finns????
Svar på tråden Leksaker till 15 månaders...............