• Nickeh

Parkering i Malmö?

Hej

Har just skaffat bil och bor i Malmö, finns det gratisparkeringar någonstans? Vad är bästa alternativ, boendeparkering? Vad kostar det?

Jag bor vid Värnhem..

Tack för hjälp!

/Nicklas

• Svar på tråden Parkering i Malmö?
  • elles mamma

Tror absolut boendeparkering blir bäst med tanke på vad det kostar att parkera centralt här. Nu bor jag inte vid värnhem men dock centralt..och har inte bil heller men min fd sambo hade och häromkring fanns det inga gratisparkeringar alls så vi hyrde en plats i ett litet garage. Måste varit malmö kommun vi hyrde av...minns inte exakt vad just de hette men vi betalade lite under 300 i månaden iallafall.

Hoppas du får bättre svar av någon annan

en dag i taget
  • Vasen

Jag tror det bara är i delar av södra innerstaden, Sorgenfri och Sofielund ungefär, som har gratis parkering på gatorna, 24 timmar får man stå på en plats, sen riskerar man böter, så det är inte så lyckat att ställa bilen där för långtidsparkering om man inte använder bilen så ofta (och dessutom retar det upp oss som bor här och aldrig hittar någon parkeringsplats pga långtidsparkerade bilar från andra ställen i stan ).

Boendeparkering kostar mellan 150-300 i månaden lite olika i olika områden.

Jag vet inte riktigt vad det finns för garage vid Värnhem, mer än det som ligger på baksidan av f.d A-Gs.

• Fröken Sophia

Googla på parkering Malmö.

Gratis parkering längs med gatorna efter kl 20 på vardagar och efter kl 16 på lördagar, vet inte hur det ser ut närmre Värnhem men längs med kanalen brukade jag alltid få en plats tidigare. Sen hyrde jag garageplats av Stenafastigeheter på Skansgatan, men det kostade 700 kr/månad.

Svar på tråden Parkering i Malmö?