• lycra

Posten har slarvat bort mitt paket!!!

Beställde en parfym från strawberrynet.com för två veckor sedan, som en födelsedagspresent från min sambo & son till mig. I fredags fick jag en avi från posten att mitt paket var framme så senare den dagen knallade jag dit för att hämta dit. Väl där så hade mitt paket tydligen inte kommit dit utan till ett annat serviceställe så jag skulle återkomma på måndagen.

Igår gick jag återigen dit men då var det problem återigen, den här gången hade inte paketet ens kommit fram samma morgon och de visste heller inte vart paketet var. De ringde runder en bra stund för att försöka få fram paketet men utan resultat. Jag lämnade mitt namn och telefonnummer så att de kunde kontakta mig dagen efter (läs idag).

Idag ringer personen från utlämningsstället och berättar att chefen på posten inte förstår vart paketet tagit vägen, brevbäraren vet heller inte var det är. Tydligen så går det som stort brev så det går heller inte att spåra. Jag ska nu vänta några dagar innan jag ska reklamera det. Jag frågade henne om de nu aktivt kommer att söka efter paketet på posten men på henne lät det som om så inte är fallet utan kommer paketet fram på egen hand så hör de av sig.

Så nu ska jag sitta här och vänta i några dagar och kommer inget fram så har jag bränt 350:- på absolut ingenting??!? Jag blir så j*vla arg på posten att de inte kan sortera posten rätt, det är ju inte så att mitt paket är det enda som kommer bort!

Någon mer som drabbats? Fick ni någon ersättning för paketet?

• Svar på tråden Posten har slarvat bort mitt paket!!!
  • Carro W

Men det måste väl finnas ett kollinr?Annars hade du väl inte fått någon avi?

Den late förtar sig hellre än går två gånger
  • strojes

Har haft turen att inte bli av med något paket.
    Posten borde väl ersätta dig? Det är ju inte du som slarvat bort paketet utan de!!!

• FrogLeg

Jag har varit med om samma grej. Men då var de ett paket från en boklubb som var borta. Posten sa då att jag skulle ta kontakt med bokklubben. Jag gjorde de och dom skickade ett nytt paket till mig och DOM i sin tur reklammerade till posten. Mitt första paket hade nån vecka senare dykt upp hos bokklubben igen. Så de kom iaf tillrätta. Men de är helt knäppt när de blir såhär ju. Posten!!!
    Hoppas de löser sig.

• WhiteTrash

Det finns inget kollinr på stora brev.
    Då får man bara en avi och kan hämta ut paketet. Brevet är för stort för att tas med i postväskan för brevisarna.

Carro W skrev 2007-08-07 15:18:42 följande:
    Men det måste väl finnas ett kollinr?Annars hade du väl inte fått någon avi?
  • AnneSophie

Ha, jag beställde lite kläder med expressleverans från Ellos. Då går paketen med posten.
    Fick SMS att paketet var framme vid utlämningsstället här i byhålan två dagar senare och knatade ner för att hämta paketet...men neeej. Där fanns inget paket. Sedan följde det 1½ vecka av förvirrat letande innan paketet till slut visade befinna sig 86 mil härifrån i Storuman!
    Posten alltså...
    När dom väl hade hittat det så var det här dagen efter.

Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • WhiteTrash

Det sker missar ibland. Jag jobbade på poståkeriet i fjol och en morron kom vi till jobbet och möttes av ett helt tomt lager... Alla grejer var "fast" i Ånge! Bara vänta på att dom skulle komma upp så vi kunde köra ut dom... men många arga kunder mötte vi dagen därpå, och jag förstår dom, det är inget roligt när paket och saker man beställt inte kommer fram i tid...

• FrogLeg

Vi har haft så mycket problem med posten så jag anser inte att de är ibland utan mer vardagsmat tyvärr.

WhiteTrash skrev 2007-08-07 15:25:30 följande:
    Det sker missar ibland. Jag jobbade på poståkeriet i fjol och en morron kom vi till jobbet och möttes av ett helt tomt lager... Alla grejer var "fast" i Ånge! Bara vänta på att dom skulle komma upp så vi kunde köra ut dom... men många arga kunder mötte vi dagen därpå, och jag förstår dom, det är inget roligt när paket och saker man beställt inte kommer fram i tid...
  • WhiteTrash
    FrogLeg skrev 2007-08-07 15:29:16 följande:
    Vi har haft så mycket problem med posten så jag anser inte att de är ibland utan mer vardagsmat tyvärr.
    Det är ju inget ni ska stå ut med! Såklart man kan köpa försenigar/bortslarvade paket om det händer några enstaka gånger, men inte ska det hända i tid och otid!
    Vad säger posten själva om problemen ni har?
  • arianne03

Kontakta strawberrynet, du kommer få en ny leverans. Detsamma hände med mina linser, de skickade bara nya.

• lycra

arianne: åh, är du säker? Jag hoppas verkligen de är så vänliga!

• FrogLeg

Dom har ingen förklaring till allt mer än att "vi ska säga till brevbäraren" Stackars han / hon skyller allt på denne. måste ju vara sorteringen som missar något. Oki ibland är de ju brevbärarens fel tex när han/hon ställer paket utanför dörren istället för att lägga en avi i brevlådan. Annars vetti katten. Vi har varit med om massor av olika varianter.

WhiteTrash skrev 2007-08-07 15:31:14 följande:
    Det är ju inget ni ska stå ut med! Såklart man kan köpa försenigar/bortslarvade paket om det händer några enstaka gånger, men inte ska det hända i tid och otid! Vad säger posten själva om problemen ni har?
  • strojes
    FrogLeg skrev 2007-08-07 15:35:23 följande:
    Dom har ingen förklaring till allt mer än att "vi ska säga till brevbäraren" Stackars han / hon skyller allt på denne. måste ju vara sorteringen som missar något. Oki ibland är de ju brevbärarens fel tex när han/hon ställer paket utanför dörren istället för att lägga en avi i brevlådan. Annars vetti katten. Vi har varit med om massor av olika varianter.
    Ja, det där med att ställa ett paket utanför dörren gillar jag inte! Vem som helst kan ju ta det. Om man inte är hemma när brevbäraren ringer borde han/hon ta det med sig igen.
Svar på tråden Posten har slarvat bort mitt paket!!!