• AngieAngel

Blåsljud på hjärtat

För 2 veckor sedan hade min son urinvägs-, och öroninflammation.
    Dom hörde då blåsljud på hjärtat, men dom sa att det kan bero på att han är sjuk, igår kollade vi igen och det va kvar..nu ska han till Astrid Lindgrens för att röntga

Är helt knäckt..ovh vet inte vad detta innebär alls

Nån som vet?

• Svar på tråden Blåsljud på hjärtat
  • Pikku Enkeli

Behöver inte vara farligt alls, jag har det och det betyder typ inget.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Nyfiken gul

det behöver egentligen inte betyda någonting... Jag lever med ett blåsljud på hjärtat o det är inget som läkarna gör någonting åt..

Om dom ska operera blåsljud (eller ett hål som det ju är) så är det oftast pga att det sitter tokigt till o påverkar hjärtats funktion o den allmänna hälsan .. annars låter dom det oftast vara. Många hål växer även igen i vuxen ålder...

• AngieAngel

Okej..tack snälla..det låter så hemskt..hoppas verkligen det inte är nån fara alls..man blir så orolig..han är ju bara 4 år min lilla skrutt

• Annisens81

Kan vara någon av klaffarna som inte fungerar som den ska,, att den släpper tillbaka blod. Vilket gör att det bli blåsljud. Det de gör är att bytar klaffen. Det KAN vara så.. Finns andra orsaker också.

Kompisens son hade det och de fick byta klaff, den som sitter i aortan, stora kroppspulsådern. Allt gick jättebra, han fick en konstgjord.

• ciccielv

hej jag föddes med blåsljud,det växte ihop så jag slapp operation som liten.

blåsljudet hörs ännu då det är ett mycket litet hål

min son föddes med samma hjärtfel,detta hittar de oftast på bb.min sons hjärta växte oxå ihopp

om det är stort och inte växer ihopp så får man operera.inget farligt hjärtfel.det är ett hål mellan kammrana som gör att syrerikt och syrefattigt blod blandas,villket det inte ska göras egentligen

• ciccielv

säga vara ärftligt,men mina andra barn har inte haft det

• Snö80

TS det behöver inte vara något allvarligt. Jag har blåsljud, upptäcktes vid en lunginflammation när jag var halvåret gammal. Jag går på kontroller vartannat år. Jag märker inte av det och äter inga mediciner eller dylikt. Vad som kan påverkas är min uthållighet vid fysisk ansträngning men jag har inte märkt av det, mina vänner har sämre kondis och uthållning än jag

Tror inte du behöver oroa dig!

• Snö80

Uthållighet ska det vara inte uthållning

• Nattis85

Som många redan har sagt så behöver det inte betyda nått. Min systerdotter hade det, hon är 2 år. Men det försvann. Hon fick oxå rönka och det gick jätte bra. Hoppas det går bra för er

Mamma till älskade Liam
  • blonde redhead

Min flicka föddes med blåsljud, nu ett år senare finns det inte kvar längre. Men det kan höras ibland när dom är sjuka då kroppen jobbar hårdare.

Svar på tråden Blåsljud på hjärtat