• Karamellfabriken

Vägghängd TV - hur döljer man alla sladdar?

Vi har en vägghängd platt-tv och från den går det flera grova, fula sladdar.
    Vi har varken behov av eller utrymme till en tv- bänk som annars kunde dölja sladdarna, så hur gör man egentligen?
    Jag har sett att det finns vita plastskenor att sätta på väggen och dölja sladdarna i . Men de är ju, i mitt tycke, lika fula som sladdarna själva.
    Tips och råd mottages tacksamt!
    Bilder på smarta lösningar uppskattas också.

All you need is love
  • Svar på tråden Vägghängd TV - hur döljer man alla sladdar?
  • kaksmulan

Brorsan satte ett bit svart hängränna på väggen! Det blev jättsnyggt och ser ut som någon sorts pelare som går upp till tv-fästet. Dock skulle jag nog själv ha valt skenor...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • lilltrillan

vi hade en sån där thorsmanslist du menar, men nu har vi byggt in allt i väggen, så nu syns inga sladdar alls längre

glöm dina bekymmer imorgon kommer nya
  • uniMog

snyggaste borde väl vara att ta hål i väggen, dra rör att ha sladdarna i och så någon form av "uttag"/hål uppe vid tvn och nere vid golvet

What do they need such good eyesight for anyway?
  • Missy Cat

Det är ju så fult med en sladdlist..
    Ser ut som om TV:n står på den som en pelare.
    Men som sagt om ni kan så dra sladdarna innanför väggen

• Karamellfabriken

Tack för alla svar!
    Att stoppa in sladdarna i väggen är ju såklart det allra bästa.
    Fast el-sladden får man ju inte bygga in hursomhelst så den blir jag ju inte av med ändå .
    Hmm, det lutar väl åt en list då, fast jag är inte så glad åt det.

Jättehärlig blogg Jessan !

All you need is love
  • Joonas

Vi har alla sladdar, även elkabeln, i ett ventilationsrör av plast i väggen bakom tvn.

festlig, funktionell och fryntlig
  • Joonas

Men det finns ju en del snygga vägghängda tv-möbler... Alltså inte hurtsar utan platta saker som man hänger tvn på och sladdarna går bakom...Fundersam

festlig, funktionell och fryntlig
  • smill

Vi bor i hus med krypgrund..... såvi har dragit in sladdarna i väggen o under huset o sen upp på önskat ställe... tjingeling

Svar på tråden Vägghängd TV - hur döljer man alla sladdar?