• Pingumamman

Kan man dubbla en sats sockerkaka/tårtbotten?Recepttips?!

Ska göra en tårta i långpannan och har ett bra recept på tårtbotten. Brukar man kunna dubbla sådana recept eller blir det konstigt?!
    Annars tar jag tacksamt emot recept på tårtbotten i långpanna

• Svar på tråden Kan man dubbla en sats sockerkaka/tårtbotten?Recepttips?!
  • Pingumamman

Så bra! Jag var lite osäker på det, men då ska jag prova! Tack!

• Pingumamman

Så bra! Jag var lite osäker på det, men då ska jag prova! Tack!

• eileme84

hihih tänk på att kanske ha lite svagare värme i ugnen om du har ett tjockt lager smet :) vad ska du göra för nån tårtA? ska själv göra min sons dop tårta hihih till 50 pers Puha..

• Pingumamman

He he, det är en "oskojig" tårta till min morfars begravning, med frukt och gelé på.
    Till döttrarnas födelsedagar (nu i aug) ska jag göra:

*En tårta med sugarpaste som jag ska färga rosa, göra rosor och sätta en Dora utforskaren på.

*En med jordgubbar och grädde på.

Vad hade du tänkt dig att göra?

• eileme84
    Pingumamman skrev 2007-08-07 22:05:13 följande:
    He he, det är en "oskojig" tårta till min morfars begravning, med frukt och gelé på.Till döttrarnas födelsedagar (nu i aug) ska jag göra:*En tårta med sugarpaste som jag ska färga rosa, göra rosor och sätta en Dora utforskaren på.*En med jordgubbar och grädde på.Vad hade du tänkt dig att göra?
    jag ska göra en långpannetårta hade jag tänkt ska ha hallonmousse och vitchokladmousse i den och ska täcka det me nåt som heter mmf e väl liknande sugarpaste :) sedan ska jag dekorera me rosor,kallor och lita dop saker :)
  • Pingumamman

Låter jättefint! Just till dop är det så roligt att göra tårtor till Tänkte lägga in lite bilder i galleriet på dem då de är klara sen, om du vill titta!?

• eileme84
    Pingumamman skrev 2007-08-09 13:52:36 följande:
    Låter jättefint! Just till dop är det så roligt att göra tårtor till Tänkte lägga in lite bilder i galleriet på dem då de är klara sen, om du vill titta!?
    självklart :) säg bara till när dom e klara så
Svar på tråden Kan man dubbla en sats sockerkaka/tårtbotten?Recepttips?!