Andas genom munnen
Hejsan!
När börjar små barn att andas genom munnen? Min lille kille är 9 månader.
Hejsan!
När börjar små barn att andas genom munnen? Min lille kille är 9 månader.
Ingen som vet
Hur menar du? Man andas ju för det mesta genom näsan även som vuxen.
ALLA kan andas både genom munne och näsan....
Om inte barnet kan det är något fel?
Har för mig att jag hörde något om det någonstans. Jo min kille andas genom munnen men vi som vuxna har väl lättare att andas när vi är förkylda.
Man ska ju inte lyssna på allt man hör
Lindams - jag har hört precis det du frågar om. BVC sa det till mig när jag fick mitt första barn. Men jag minns inte vad hon sa, när de började andas genom munnen också. Tänkte jag skulle fråga henne nästa gång, eftersom jag är nyfiken på vad hon sa, och att jag har en ny bebis nu. Däremot har jag en kompis som är nyutexad barnsjuksköterska, och han hade inte hört talas om detta med att de enbart kan andas genom näsan från början. Så, jag vet inte.... För när jag tänker efter, så även om bebisar andas genom näsan, så tror jag de andas genom munnen då de gäspar.
Det handlar inte om de "kan" el inte. Men bebisar andas genom näsan och har inte samma snabba instinkt att andas med munnen när näsan täpper till. Min tös har varit förkyld två ggr under sitt korta liv samt var täppt på BB. Det är då viktigt att försöka lösa snoret i näsan så att de kan äta och sova.
När de blir bättre på att ta över med munnen vet jag inte men på BB kunde hon nästan inte alls....vid första förkylningen ca 6 v så kunde hon men blev snabbt irriterad, nu vid 5 mån andas hon med munnen utan problem så länge hon är vaken men sova kan hon inte med täppt näsa.(eller kan kan hon väl men blir ledsen och irriterad)
min son är 5 veckor och andas alltid genom munnen,när han har munnen stängt så kan du höra honom andas mycket svårare,är det någon som vet hur man tillverkar en saltlösning för näsan?
min son är 5 veckor och andas alltid genom munnen,när han har munnen stängt så kan du höra honom andas mycket svårare,är det någon som vet hur man tillverkar en saltlösning för näsan?
Vet inte om det är fiffigt att göra satlösning själv - finns att köpa i engångspipetter på apoteket.
ah ok det visste jag inte tack!