• palmblad

Tips för Fuengirola

Åker dit i oktober. Vet att orten är liten, men har nån tips på vad som är sevärt förutom strand o hav? Tänkte besöka svenska skolan o Zoo o åka till Sevilla. Finns nån speciellt bra restaurang o hur är maten allmänt på restaurangerna? Tacksam för tips.

• Svar på tråden Tips för Fuengirola
  • Daniela78

Det krävs bil för att ta sig runt omkring men det har ni säkert tänkt att ha?!

Marbella är fint och mysigt, många små butiker att titta i. Det finns en bra amerikansk restaurang där.

Neija är också trevligt.

Ta en dagstur till Gibraltar!

Det är inte direkt prisvärt att äta på restaurang i Costa del Sol... Ett tips är att söka upp mindre ställen, typ tapas-place, bakom större affärsstråk.

• annca
    Ronda, uppe i bergen, är fint också, och Mijas (finns mycket skinnbutiker där).
    Antequera med lämningar från forntiden kan vara värt en utflykt, och det unika berslandskapet El Torcal.
    En biltir uppe i bergen, runt Mijas, Coin, Monda, Ojen bjuder på ett typiskt , lite kargt men vackert, landskap.
    Ska ni besöka Fuengirola Zoo, så gå gärna dit lite senare framåt kvällen. Djuren är mer aktiva då.
    Tivoli i Torremolinos brukar vara rätt kul också. Och de har när vi varit där haft rätt OK käk också inne på området.
    Droppstensgrottorna i Nerja är sevärda, och utsikten från "Medelhavsterrassen"
    Om man passerar förbi Gibraltar kommer man snart fram till Tarifa, där Medelhavet möter Atlanten.

Försöker komma på några restauranger, vet att vi varit på ett antal rätt bra, emn minns ärligt talat inte vd de heter.
    Om ni vill åka iväg en bit så är "El Brindis" söndagsgrillaftonar rätt prisvärda (Ligger i Elviria på vägen till Marbella)
    Inne i Marbella har vi ätit på en amerikansk grillrestaurang som heter "Carnivor" (har jag för mig) och DÅ var de väldigt bra.
    Och jag instämmer i att luncher tar man gärna på en tapasbar inte precis vid största promenadstråket...
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Adnama

Jag hade tagit en tur till benalmadena :) Väldigt mysig liten ort..15-20 min därifrån.
    Där har dem tivoli, man kan åka linbana upp i bergen, ett stort vattenland m.m

• annca

Ja just ja - det är i Benalmadena, inte Torremolinos, som Tivoli finns!

• palmblad

Vi har inte körkort nån av oss, men ta sig runt går ju till viss del ändå. Har nån varit på några bra utflykter från Fuengirola?
    Tack för hjälpen!

• annca

Det finns ofta ganska OK bussfrbindelser mellan de lite större orterna, och Fungierola-Malaga går tom tåg...

Svar på tråden Tips för Fuengirola