• yoda

*Blev erbjuden av en kompis att gå på centralbadet

Blev erbjuden av en kompis att gå på centralbadet och bada kurbad.
    Det är träbadkar m oljor och undervattensmassage. Låter ju härligt, men är det bra när man är med barn? Jag har hört att man ska undvika bubbelpool pga bakterierisk.
    Så vad tror ni om det här?

Vore ju så skönt...

• Svar på tråden *Blev erbjuden av en kompis att gå på centralbadet
  • AmandaPitkänen

tror inte att det ska vara nån fara. Såg att du redan var i v.21 (tror jag) så då tror jag att det bara är att bada på!!

• Titti och mini

Den risk man brukar mena är risken f urinvägsinfektion, vilken är högre under graviditeten. Bubbelbad brukar inte vara så bra eftersom bakterierna gillar värmen, tyvärr f det är ju så skööönt

• ucka

Det är ju väldigt mycket bakterier i Bubbelpoolar...(kolla hur länge vattnet har använts) Och risken är att man anstränger kroppen mer en man "vet om" (om man är ute och går så känner man på ett annat sätt när man blir trött och kan ta det lugnare) Var försiktig och ta pauser så att du lyssnar på din kropp! Det låter ju onekligen väldigt skönt!!!

• yoda

tack för era svar! Ska ringa och höra med BM också vad hon säger. Inte för att man kanske blir så mycket klokare av det. Verkar som alla säger olika!

• Elfva

Bubbelbad är heller inte bra eftersom bubblorna kan stimulera kroppen och man kan få en massa sammandragningar, och det kanske man inte vill...

• lill linda 82

Barnet kan bli stressat av ljuden oxå.... det är väldigt högt ljud i pooler.

• jennyw77

Hej!
    Så här skrev dom på Sturebadet när jag frågade om behandlingar;

Du kan ta de flesta behandlingar vi har, dock med vissa undantag. Kurbad går jättebra att boka,
    men då är det utan bubblor i badet och endast en duschgelé som skum.
    Vad vi inte utför på gravida är moormudinpackning och alginpackning.
    Med vänlig hälsning,
    Bokningen

• jennyw77

sen verkar det vara så olika från ställe till ställe vad som just gäller när man är gravid. Vissa har speciella paket för gravida med tex lerinpackning, men på Sturebadet utför dom inte det på gravida. Det är en djungel tycker jag. Så jag har själv tagit ansiktsbehandling för där vet man i alla fall att det inte e någon fara.
    Kram

• mammy

på vårt bad där jag bor står det vid bubbelpoolen att folk med hjärtproblem och gravida inte ska bada i den-....

• Denican

Har inte läst tidigare inlägg men när jag och min mamma tänkte gå och bada kurbad på Sthlm day spa så sa de att jag absolut inte fick göra det, var då i månad 6. De sa inte varför, men på deras hemsida så står det att man inte ska bada kurbad under gravididtet. Tjejen jag pratade med frågade hur många månader jag var i och när jag sa 6 så sa hon att jag inte fick boka...

Svar på tråden *Blev erbjuden av en kompis att gå på centralbadet