• Anonym (utmattad)

Halsbränna AKUT hjälp tack!

Sitter här mitt i natten, har försökt lägga mig flera gånger men det är helt omöjligt då jag har en helvetes halsbränna. Har inte haft halsbränna sedan jag var gravid för snart 6 år sedan så jag har inget hemma.

Någon vänlig själ som har något husmorsknep eller nåt för jag står inte ut. är så trött att jag nästan ser dubbelt och huvudvärken har nu också kommit som ett brev på posten. Jag är inte gravid om det har någon betydelse och halsbrännan har jag haft sedan igår men inte så jävlig som nu.

tack på förhand

• Svar på tråden Halsbränna AKUT hjälp tack!
  • Isorfidien

Käka torra havregryn!

Det hjälpte mig om nätterna när jag inte hade något annat hemma. De torra havregrynen drar åt sig vätskan i magsäcken och minskar uppstötningarna.

• JeaJea

trodde det geggiga band magsyran, hur som helst så fungerar det. Sov gott sen!

• Anonym (utmattad)

Lät ju mumsigt *urk* klibbar inte munnen igen då? Men men, ska göra ett försök om jag hittar några havregryn

• deciBell

knäckebröd och vatten funkade för mej.

Försök att sova lite upprätt, nästan sittande så att det inte blir värre av att du ligger.

• Xarxa

Sötmandel
    Kolsyrat vatten
    "syrlig" sallad

• Isorfidien

Kom på en sak till - jag fick höra att man skulle ligga på höger sida och sova.

För mig fungerade vaniljglass också utmärkt för att bli av med halsbränna.

• Xarxa
    Isorfidien skrev 2007-08-08 02:04:44 följande:
    Kom på en sak till - jag fick höra att man skulle ligga på höger sida och sova. För mig fungerade vaniljglass också utmärkt för att bli av med halsbränna.
    Det gäller framförallt när man har ätit och ska lägga sig. Då trycks inte magsäcken ihop, den sitter ju på vänster sida.
  • Anonym (utmattad)

Kan inte prata, har munnen full med havregryn*äckligt* Hur mycket måste jag äta tro?

• deciBell

för mkt e nog inte bra heller, skulle tippa på ett par matskedar högst en deciliter

• Cezi

Ät ca 1 dl...

Mitt tips som jag nu gör under graviditetn är att värma lite mjölk och sen i med havregryn och ät :)

Lycka till!

• LindaKarlsson

Banan har jag blivit tipsad om annars..

♥ V 31. Bf 16 oktober. ♥
  • cloudberry79

Jag förstår dig! Jag har svårt att sova varje kväll på grund av denna fördjävliga halsbränna, men mjölk och knäckebröd brukar hjälpa. Nu har jag just käkat två knäckemackor (med ost, inga pålägg som förvärrar eländet) med ett glas mjölk och det känns bättre. Kanske man kan sova ikväll också.

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • Anonym (sant)

Anonym (utmattad) skrev 2007-08-08 01:47:14 följande:

Sitter här mitt i natten, har försökt lägga mig flera gånger men det är helt omöjligt då jag har en helvetes halsbränna. Har inte haft halsbränna sedan jag var gravid för snart 6 år sedan så jag har inget hemma. Någon vänlig själ som har något husmorsknep eller nåt för jag står inte ut. är så trött att jag nästan ser dubbelt och huvudvärken har nu också kommit som ett brev på posten. Jag är inte gravid om det har någon betydelse och halsbrännan har jag haft sedan igår men inte så jävlig som nu.tack på förhand
    blanda lite bikarbonat med vatten å drick! gammal hus kur som fanns förr =) el en tesked lingonsylt ett par ggr om dagen.
Svar på tråden Halsbränna AKUT hjälp tack!