• Anonym

Varför drömde jag att pojkvännen var otrogen?

I natt hade jag en sådan hemsk dröm. Vi har haft en tuff tid och jag har misstänkt att han varit otrogen men det har han inte.
    I natt drömde jag att han VAR det mot mig och jag kan inte släppa hemska tankarna.

Skulle du säga till pojkvänenn vad du drömt eller ska man hålla tyst om det?
    Drömmer jag så för att jag innerst inne tror att något är på gång?

• Svar på tråden Varför drömde jag att pojkvännen var otrogen?
  • Malia75

Jag brukar drömma att JAG är otrogen och jag har ingen som helst lust att vara det, speciellt inte med de jag drömt om!!!!
    Jag har också drömt att jag fött kattungar t ex, men jag tror inte att det är sant för det.

Man har ju en viss förmåga att väva ihop allt man varit med om under dagen, t ex vad man sett på tv, hört folk prata om på bussen, själv tänkt och pratat om....så din dröm betyder förmodligen ingenting.

• hellgren

Jag har drömt massor av gånger att min sambo är otrogen, dock vet jag att han aldrig skulle vara det så jag vet inte varför jag drömmer så. Har sagt det till honom varje gång då jag oftast börjar gråta i sömnen o han vaknar o frågar vad som är på tok. Nu börjar han bli van o skakar bara på huvudet och tycker att jag är knäpp Flört

Älskade Alicia 2006-11-14
  • Madeleineq

Min pojkvän drömer jätte ofta att jag är det..
    läste i en drömtydnings bok att om man drömer om otrohet ska man få ett rikt liv :D
    så han kan dröma om det varje dag :P

• Hopp78

Jag har drömt flera ggr att min man är otrogen mot mig. Men det har han aldrig varit och kommer aldrig att vara det.
    Däremot har jag läst om drömtydningar. Det stämmer säkert inte in på alla men på mig har det gjort det.

Om ngn drömmer att ens partner är otrogen, så känner man sig osäker på sin partner.

Och det har stämt in på mig iaf. Om vi har haft mkt tjafs mellan oss, känner sig oälskad, man kanske myser mindre osv... Då kan jag ibland drömma att han är otrogen mot mig.

Och det brukar jag berätta om.

• jenny99

För många år sen när jag var yngre vad jag ofta orolig och svartsjuk.Rädd för otrohet.
    Då drömde jag ofta att pojkvännen var otrogen,detta drömde jag när vi hade det lite dåligt i förhållandet.Detta var inte sant men drömmarna var obehagliga.

Nu idag,så ser jag inte otrohet som ett hot.Jag är inte orolig för nåt,vilket är helt onödigt att vara.
    Jag tar dagen som den kommer och jag vet att jag finner lyckan med eller utan min kära man.Jag har inte drömt sånna drömmar sen dess...

Men ibland drömmer vi saker vi inte vill,ibland kan det ligga undermedvetet att du är orolig,svartsjuk eller annat.Det är vad jag tror.

Svar på tråden Varför drömde jag att pojkvännen var otrogen?