• LinaEje

Var hittar jag små gummistövlar

Min dotter har storlek 18 i skor undrar im någon vet var man kan hitta gummistövlar i hennes storlek undrar även var man hittar billiga och bra regn kläder i storlek 74-80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-08 09:32:19:
    vill helst att det skall vara nytt

• Svar på tråden Var hittar jag små gummistövlar
  • MrsT

Jag skulle nog kolla på tradera eller liknande.

• alvasmams

änglar och stjärnor köpte jag våra på strl 19 det var de minsta som går hitta iaf. sen är det ju rba köpa en strl större dem har fylal ut med raggsockar ist ska ju få plats. var mätte Alvas fötter knappt atrl 18 på henne nästan 17 men de red ändå strl 19 pga va raggsockarna

• olympia71
    LinaEje skrev 2007-08-08 09:30:33 följande:
    Min dotter har storlek 18 i skor undrar im någon vet var man kan hitta gummistövlar i hennes storlek undrar även var man hittar billiga och bra regn kläder i storlek 74-80TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-08 09:32:19:vill helst att det skall vara nytt
    var bor du??? har köpt gummistövlar i små strl för någon vecka sedan i insjön (leksand) när jag var där på semester.
  • olympia71
    olympia71 skrev 2007-08-08 09:33:56 följande:
    var bor du??? har köpt gummistövlar i små strl för någon vecka sedan i insjön (leksand) när jag var där på semester.
    kan tillägga att det var "tretorn" för 179:-/paret. jättebra kraftig sula.
  • Axels och Annies mamma

Tretorn har stövlar i strl 18, de finns väl i skoaffärer och ibland på Ica Maxi. Regnkläder finns ju lite överallt, vi har köpt på Lindex senaste gången, men har hört att de som finns på Ica Maxi skall vara bra och prisvärda.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • FrökenKanSjälv

Ett litet tips när du ska köpa stövlar i liten storlek: Se efter hur höga skaften är. Vi föräldrar vill ju gärna att skaften ska vara så höga att inte vatten eller snö kommer in i stövlarna, men risken är att skaften når ända upp till knävecket och ger skavsår när barnet sitter på huk och leker.

Vår äldsta dotter råkade ut för det, så det var bara att köpa nya stövlar.

• Nonnie

Du kan oxå titta på Ö&B efter regnkläder..
    Eko hallen har gummistövlar..
    Har själv köpt där..

Regnkläderna kostar 49:95 per del på Ö&B.
    Gummistövlarna kostar 79 eller 99 på Eko Hallen

• Fiaflopp

jag har då sett på coop forum

• lilla sandra

Vi köpte stövlarna på polarn o pyret.
    Våran dotter har 19 i stl på skor, men det gick att köpa 20 på stövlarna där eftersom de är mkt smalare än vanliga stövlar.
    Vår dotter har inga knubbis-fötter alls.
    Regnkläder köpte vi på ellos tror jag, allt är ca 1-1½ nr förstort, men det går iaf.

• olympia71

såg nu att dom finns på nätet oxå:

lager70.jetshop.se/

visserligen verkar inte gummistövlarna vara med i deras webshop men det kanske kan gå att ordna ändå. värt ett försök kanske?

Svar på tråden Var hittar jag små gummistövlar