• Tjohalia

melon till 5 månaders?

Kan man ge melon till en 5 månaders bebis? Vi ska på stranden och har med oss honungsmelon och gaiamelon (heter den så? nåt liknande iaf) och undrar om han kan smaka det mes oss, kommer inte ihåg sen dottern var så liten...

Mamma till *JOLINE -05 * och *ALEX -07*
  • Svar på tråden melon till 5 månaders?
  • Tjohalia

ingen som vet? vi ska iväg strax så jag hoppas på svar...

• de blir en flicka

vet inte men jag hade inte givet de till min 5,5mån. de är ju rätt sött!!!

Chella vårt under!
  • teasmamma

hej. jag hade gett. det ger ju bra med vätska.

• Tigerwoman

Ja det kan man. Vi var i Thailand förra våren när vår son var så gammal och han käkade ofta vattenmelon.

• MammaAmy

ja om du mosar det myyyycket så är det ingen fara, det är bara bättre att ge det..

• Tjohalia
    de blir en flicka skrev 2007-08-08 10:39:52 följande:
    vet inte men jag hade inte givet de till min 5,5mån. de är ju rätt sött!!!
    Fast banan är ju väldigt sött och det ger man ju, så länge det är frukt så bryr jag mej inte om att det är sött. Bröstmjölken är ju för övrigt väldigt söt den med...
  • MammaAmy

nee då, det är inte dåligt socker, utan bra...
    frukt är mycket bra för barn..=)

• de blir en flicka
    Tjohalia skrev 2007-08-08 10:46:24 följande:
    Fast banan är ju väldigt sött och det ger man ju, så länge det är frukt så bryr jag mej inte om att det är sött. Bröstmjölken är ju för övrigt väldigt söt den med...
    eftersom jag inte har börjat ge henne så söta grejer än för att hon ska äta de vanliga purreerna utan tramsa sig. Så hade jag aldrig gett de till min dotter. hon har fått morotspurre som de sötaste än så länge.
    Men vi har inte hållt på så länge.
    Chella vårt under!
  • Tjohalia
    de blir en flicka skrev 2007-08-08 10:56:21 följande:
    eftersom jag inte har börjat ge henne så söta grejer än för att hon ska äta de vanliga purreerna utan tramsa sig. Så hade jag aldrig gett de till min dotter. hon har fått morotspurre som de sötaste än så länge. Men vi har inte hållt på så länge.
    Min kille har testat lite fruktpureér men han har ratat alla utom päron... Vi har tagit smakisarna i en annan ordning den här gången, började med gröt för att han gick upp lite dåligt i vikt och började med det andra en vecka senare. Vi har en väldigt matfrisk kille som gapar åt det mesta och äter med stor aptit så jag är inte orolig...
Svar på tråden melon till 5 månaders?