• Terjan

så trött

Fins det fler som ibland är så trött på sina bonusbarn? Som har varannan vecka och som tycker det är en lättnad när dom åker till mamman. Jag har 3st sen 4år tillbaka. Sen ett gemensamt.
    Ni som tycker att jag är dum m.m. behöver ej skriva något. Ni vet inte hur det är alla gånger.

• Svar på tråden så trött
  • A V

Jag tycker inte du är dum, jag förstår dig helt och fullt. Jag har varit utan mitt bonusbarn i tre veckor, snacka om lugnt och skönt Det är inte lätt det här med nyfamiljer.

• danea

jag tycker inte du är dum, men fy vad jag tycker det verkar vara jobbigt med bonusbarn hit och dit.
    vore det kanske bäst om det var som förr, att barnen bodde hos mamman (oftast) och var hos pappan varannan helg.
    i allafall skulle det väl vara skönt för alla bonusmammor som inte vill veta av bonusbarnen.
    om jag skulle skilja mig (hoppas ej) skulle jag helst vilja ha mina 4 älsklingar själv, om pappan flyttade ihop med någon annan. men vet ju så klart att pappan är viktig för dom också , men aldrig jag skulle vilja ha dem hos en bonusmor som ej vill ha dom.
    men som sagt så tycker jag inte du är dum, kanske skulle känna det samma, vet ej

• Terjan
    A V skrev 2007-08-08 11:54:41 följande:
    Jag tycker inte du är dum, jag förstår dig helt och fullt. Jag har varit utan mitt bonusbarn i tre veckor, snacka om lugnt och skönt Det är inte lätt det här med nyfamiljer.
    Så man är inte ensam om att känna så..
  • Terjan
    danea skrev 2007-08-08 13:39:53 följande:
    jag tycker inte du är dum, men fy vad jag tycker det verkar vara jobbigt med bonusbarn hit och dit.vore det kanske bäst om det var som förr, att barnen bodde hos mamman (oftast) och var hos pappan varannan helg.i allafall skulle det väl vara skönt för alla bonusmammor som inte vill veta av bonusbarnen.om jag skulle skilja mig (hoppas ej) skulle jag helst vilja ha mina 4 älsklingar själv, om pappan flyttade ihop med någon annan. men vet ju så klart att pappan är viktig för dom också , men aldrig jag skulle vilja ha dem hos en bonusmor som ej vill ha dom.men som sagt så tycker jag inte du är dum, kanske skulle känna det samma, vet ej
    Jag skulle oxå vilja ha mitt barn hos mig bara, om jag och pappan skulle bryta.
  • Puppy070

Tycker inte du är dum...
    Har både bonusbarn och en egen dotter sen tidigare och dom är nu båda borta hos sina andra föräldrar och tycker det är skönt att få vila sig lite...

Är tufft när alla är hemma och man behöver vila sig ibland för att orka sen även med sina egna barn...

• Yohanna85

jag tror att man har ett mindre tålamod när det inte handlar om sina biologiska barn. Men jag försöker andas för mig själv, hålla lugnet ändå! Men det är självklart skönt att få "andas" lite under de veckor bonus inte är här. Men det är även kul när han är här, vissa veckor bättre än andra. Upp och ner! Men jag försöker föreställa mig ett liv utan bonus, och det går inte. Men självklart blir man trött många ggr. Men försök att ta igen dig de veckorna de inte är där. Ladda batterierna =)

Svar på tråden så trött