• Snö80

Åskan, skräck eller mys?

Det åskar som bara den hos mig. Blixtarna lyser upp mitt vardagsrum, borde stänga av datorn och TV...

Vad tycker ni om åska?
    Är den läskig, mysig, cool, farlig. Vad tycker ni och vad har ni för erfarenheter av åskan? En kollega till mig, hennes hus brann ner pga ett åsknedslag. Själv har jag aldrig råkat ut för ngt. Jag tycker det är mysigt och mäktigt, om jag är inomhus vill säga

Så vad tycker ni om åskan?

• Svar på tråden Åskan, skräck eller mys?
  • Smulan80

kan vara mysigt om man sitter ihopkurad i soffan med sin älskling har nån skräckblandand förtjusning med åska

• piixelslyna

Skräckblandad förtjusning.

• Szqa

åska är ett häftigt fenomen naturen har kommit på.. det är lite mysigt att krypa ihop i en stor fåtölj med en kopp varm choklad och låta rummet lysas upp av blixten men det tråkiga är ju att en del råkar ut för olyckor! själv har jag sluppit det och myser bara så fort åskan och blixtarna kommer igång!

• Mornie Alantie

Jättehäftigt ju! Jag älskar åska. Att sitta på en altan med en kopp kaffe och kolla på åskan, helst ganska nära, det är livet!

• Snö80
    Szqa skrev 2007-08-08 11:54:49 följande:
    åska är ett häftigt fenomen naturen har kommit på.. det är lite mysigt att krypa ihop i en stor fåtölj med en kopp varm choklad och låta rummet lysas upp av blixten men det tråkiga är ju att en del råkar ut för olyckor! själv har jag sluppit det och myser bara så fort åskan och blixtarna kommer igång!
    Ja, det är så hemskt när man ser artiklar om kor som dött för de stått under ett träd för skydd eller om fotbollsmatcher som slutat i tragedi. Håll er inne vid åskan.
  • annhan

Skräckblandad förtjusning tycker jag. Läskigt samtidigt som det kan vara mysigt att vara inne och kura när det åskar.

• Tinzu

åska = myyyys jag har rest mellan Piteå och Lycksele en massa nu i sommar, och varje gång jag var på ena stället så var det åska på det andra stället.. så jag har missat hela sommaren *gråter*

• Sallisen

Jag äääääääääälskar åskan, och om jag bara har möjlighet så ställer jag mig gärna ute och tittar på det, men under tak självklart! Älskar ljudet och kraften i blixtar och dunder, det är så majestätiskt på nåt vis!!!

Just nu åskar det utanför huset och det regnar för fullt, och jag njuuuuter! Men det hade ju gärna fått vara natt så att man kunde se blixtarna bättre!!

Washington D.C. - here we come!!
  • vackrastarflow

mycket mysigt!
    när jag var yngre brukade pappa och jag alltid gå ut på altanen och lyssna, och räkna hur långt borta blixtrarna var. det är väldigt fina minnen, så åska blir jag bara glad av. det får gärna dundra rejält.

• xenaa

Jag känner rädslad för åskan och blixtrar MEN samtidigt får jag värsta adrenalin kickar när de sätter igång. kommer ihåg när de var värsta åsk vädret så stängde vi ner allt och bara hade stearinljus och jag irrade runt här hemma av blixtrarna hehe. rädd men ändå rätt häftigt.

????????○♥☼☺Leo - 07-06-22 ☺☼ ♥○?????????
  • Freiya

mest mys, men lite läskigt också. vi har ganska mycket träd, bor precis i skogsbrynet, runtomkring, och då e det lite småläskigt. vet ju att åskan inte slår ner för vi har en telemast ett par hund ameter bakom oss, men ändå.
    det e ju trist bara att man måste stänga ner internet och telefoner..! blixten har bränt 3 eller 4 modem för oss dom senaste 2 åren, haha.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Atamon

Det är häftigt med åska, muller och blixtar! Riktiga naturkrafter! Jag tycker om det.
    Men det kan ju bli olyckor också. Hos svärföräldrarna slog åskan ner så det började brinna för många år sedan, så jag förstår att svärmor idag är rädd för åskan.

• Rafael

nä fy fan det finns inge värre än åska
    får hellre en rejäl pungspark

Svar på tråden Åskan, skräck eller mys?